اصلاح ساختارها با استفاده از دانش MBTI

مدرس و راهبر شخصیت شناسی فردی و سازمانی به شیوه MBTI مطرح کرد:   اخبار اصفهان : مدرس و راهبر شخصیت شناسی فردی و سازمانی به شیوه MBTI گفت: بر اساس دانش MBTI چهارکارکرد روانی در زمینه دریافت انرژی، دریافت و جمع‌آوری اطلاعات، چگونگی تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری، و تماس با دنیای اطراف (سبک زندگی) باعث […]

مدرس و راهبر شخصیت شناسی فردی و سازمانی به شیوه MBTI مطرح کرد:

 

اخبار اصفهان : مدرس و راهبر شخصیت شناسی فردی و سازمانی به شیوه MBTI گفت: بر اساس دانش MBTI چهارکارکرد روانی در زمینه دریافت انرژی، دریافت و جمع‌آوری اطلاعات، چگونگی تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری، و تماس با دنیای اطراف (سبک زندگی) باعث شکل گیری ۱۶ تیپ شخصیتی متفاوت می‌شود.

سهیل گودینی اظهار کرد: سال‌های زیادی است که فعالیت اقتصادی انجام داده و در حال حاضر برای بیش از ۷۰ نفر در شرکت رزپخش شغل ایجاد کردم. این کارآفرین موفق افزود: در حوزه‌های مختلفی همچون توزیع محصولات ارایشی بهداشتی غذایی (شرکت رز پخش زنده رود)، فروشگاه عرضه مواد غذایی (رزمارکت)، باشگاه سوارکاری و چوگان، مدرس شخصیت شناسی به شیوه MBTI فعالیت داشته و در مسیر انجام فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو بودم، اما از وقتی با دانش MBTI در قالب یک دانشجو و حتی یک مدرس آشنا شدم و سعی کردم از این ابزار کاربردی بیشتر استفاده کنم، اتفاقات مهمی در زندگی شخصی و کاری برایم رقم خورد.

وی ادامه داد: از جمله اتفاقات مهمی که رقم خورده بهبود کاهش چشمگیر تعارض بین همکاران. افزایش ضریب جذب و حفظ پرسنل، اصلاح ساختارها (چارت سازمانی، افزایش فروش، افزایش اعتبار و ….) بوده است.

وی در معرفی تلویحی دانش MBTI، گفت: MBTI یک ابزار شخصیت شناسی است که برا ساس نظریه پروفسور یونگ، روانکار سوئیسی طراحی شده، خانم » ایزابل بریگز مایرز» و خانم «کاترین بریگز» بر اساس مفاهیم نظریه یونگ، یک ابزار سنجش شخصیتی بنام ابزار شخصیت شناسی MBTI اختراع می‌کنند که یکی از دقیق‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار شخصیت شناسی در دنیا است.

گودینی خاطرنشان کرد: MBTI در مورد ترجیهات ذهنی ذاتی انسانها صحبت کرده و می‌گوید که ما به صورت طبیعی با یکدیگر تفاوت‌هایی داریم که باعث بروز الگوهای رفتاری مختلفی می‌شود. وی افزود: بر اساس دانش MBTI چهارکارکرد روانی در زمینه دریافت انرژی، دریافت و جمع‌آوری اطلاعات، چگونگی تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری، و تماس به دنیای اطراف (سبک زندگی) باعث شکل گیری ۱۶ تیپ شخصیتی متفاوت می‌شود. او تصریح کرد: این تفاوت‌ها ذاتی هستند و اگر خود انسان (خودشناسی)، والدین، معلمان، مدیران، همکاران و …. دانش MBTI را داشته باشند، رفتارهای بهتری خواهند داشت؛ به عنوان مثال تاب‌آوری انسان‌ها بیشتر شده و افراد می‌توانند در بخش‌های مهمی از زندگی فردی از جمله روابط شخصی و مهارت‌های سازمانی خود را بهبود ببخشند.

وی اظهار کرد: از دیگر قابلیت‌های دانش MBTI را شفافیت بیشتر، خودسازی، کارهای خدماتی دقیق‌تر، فروش کم خطاو… است و البته خانواده و جامعه بی‌شک به این ابزار دقیق شخصیت‌شناسی احتیاج دارند زیرا تأثیر مهم و کارآمدی در زندگی خواهد داشت.