اصفهان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد

حوادث روزهای گذشته در حد یک بحران نیست بلکه یک اتفاق اولیه است بنابراین ما باید از امروز به فکر شناخت مخاطبان خود باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کلانشهر چهار هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در مناطق مختلف دارد.

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی پور، در شصت و یکُمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در زمینه احیای بافت فرسوده اقدامات خوبی انجام شده است اما این فعالیت‌ها باید بیشتر شود.

وی با تاکید بر ضرورت نوآوری و بازآفرینی در بافت فرسوده بعنوان مُطالبه اصلی مردم اضافه کرد: ایجاد فضای سبز در این نواحی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، برای مثال در بخشی از منطقه ۶ شهرداری (محله همت آباد)، این موضوع باید با جدیت دنبال شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در باره سازمان میادین و مشاغل شهری اصفهان نیز خاطرنشان کرد: ایجاد تحول و اقدامات ویژه در زمینه ارائه خدمات بهتر از ضروریات این سازمان است، بویژه همکاری این نهاد با دولت و مجلس باید به رونق تولید، صادرات و واردات کمک کند.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر ایجاد مراکز فرهنگی، پاتوق‌های صمیمانه و سالم برای نسل جوان و نوجوانان گفت: برای مثال مجموعه فرهنگی “شهردُخت” تهران می‌تواند الگویی برای شهر اصفهان باشد.

فرزانه کلاهدوزان اظهار داشت: وجود فضای مناسب برای پیگیری مباحث آموزشی، ارتقای توانمندی‌ها، تعامل دوستانه و نشاط و شادی در نوجوانان می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت نسل جوان باشد.

حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور از کارشناسان دینی نیز در این جلسه در باره نسل جوان و حوادث اخیر گفت: باید بستری فراهم کنیم تا نوجوانان در چارچوب قانون صحبت کنند و در شنیدن دغدغه‌های آنان نباید دچار سانسور شویم.

وی با بیان‌اینکه تربیت نسل فعلی با الگوهای دهه‌های گذشته مناسب نیست، اضافه کرد: برای مثال جشن‌های تکلیف کنونی بر پایه دیدگاه دهه ۴۰ و ۵۰ است، نه دهه ۸۰ و ۹۰، لذا شناخت مُخاطب باید در اولویت اقدامات ما باشد.

این کارشناسی مذهبی تصریح کرد: حوادث روزهای گذشته در حد یک بحران نیست بلکه یک اتفاق اولیه است بنابراین ما باید از امروز به فکر شناخت مخاطبان خود باشیم.

حجت‌الاسلام داستان‌پور با تاکید بر اینکه جهتگیری اشتباه نتایج نامناسبی را در پی خواهد داشت، افزود: نسل جوان امروز، انسانی می‌اندیشد، خلوت و حقوق او اهمیت دارد و برای دیده شدن خود هر کاری را انجام می‌دهد.

وی با ذکر مثالی دیگر گفت: حضور بانوان در ورزشگاه را از یک مساله جزیی به یک بحران تبدیل کردیم و اتخاذ برخی تصمیمات سبب شد تا برخی دختران ما با بحران جنسیت روبه‌رو شوند و از شرایط خود راضی نباشند.

وی گفت: امروزه اینترنت مانند خون در رگ انسان است که بسیاری از مشاغل نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: در ۴۰ روز گذشته بدلیل قطع اینترنت و توقف فعالیت‌ها، بسیاری از مردم آسیب دیدند که به آنان توجهی نشد.

این کارشناسی مذهبی اضافه کرد: خطای برخی مسوولان قبلی تبدیل موضوع فرهنگ به یک مقوله سیاسی بود و اشتباه امروز تبدیل آن به یک موضوع امنیتی است.

به گزارش ایرنا، بر پایه گزارش‌های موجود، ۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به شهرهای اصفهان، کاشان، خمینی شهر و نجف‌آباد است.