اصفهان نیازمند هزار اتوبوس

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کلانشهر برای بهبود اوضاع ترافیک و آسان سازی عبور و مرور به دستِ کم یک هزار دستگاه اتوبوس واحد جدید نیاز دارد. محمد نورصالحی، افزود: خرید این تعداد دستگاه اتوبوس نیازمند تأمین منابع مالی در سطح استانی و ملی است تا بتوان تا مهر امسال بخشی از آنها […]

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کلانشهر برای بهبود اوضاع ترافیک و آسان سازی عبور و مرور به دستِ کم یک هزار دستگاه اتوبوس واحد جدید نیاز دارد.

محمد نورصالحی، افزود: خرید این تعداد دستگاه اتوبوس نیازمند تأمین منابع مالی در سطح استانی و ملی است تا بتوان تا مهر امسال بخشی از آنها را تهیه کرد.

وی نوسازی ناوگان تاکسیرانی را از دیگر ضروریات این شهر دانست و ادامه داد: در این پیوند با هدف تأمین اعتبار، جلساتی با مسوولان اقتصادی استان برگزار شده است.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به خط دوم قطار شهری تصریح کرد: اکنون دستگاه حفار “تی بی ام” در ایستگاه خرازی به کاشانی قرار دارد و فعالیت این بخش روند خوبی بخود گرفته است.

نورصالحی در باره خط اول متروی اصفهان و افزایش خدمات ناوگان عمومی این شهر نیز خاطرنشان کرد: زمان کار خط نامبرده از دیروز یک ساعت بیشتر شد و به ساعت ۲۲ تغییر کرد و از سوی دیگر زمان خدمت‌رسانی اتوبوسرانی را نیز تا ساعت ۲۲: ۳۰ دقیقه افزایش دادیم.

وی در باره ابطال مُصوبه تخصیص ۲ درصد از گردش مالی تاکسی‌های اینترنتی به سازمان تاکسیرانی اصفهان گفت: این مبلغ بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در سال است، اما با احتساب سهم خدمات مدیریت شهری مانند خیابان، آسفالت، چراغ راهنمایی و دوربین و گردش مالی تاکسی‌ها ۷۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه باید درک صحیحی از حجم خدمات و مقایسه آن با سایر اقدامات داشت، اضافه کرد: طراح و مالک نرم‌افزار تاکسی اینترنتی که می‌تواند در یک اتاق نیز کار کند، ۱۵ درصد از گردش مالی آن سهم می‌بَرد اما شهرداری برغم ارائه خدمات متعدد، از این مبلغ یا مشابه آن محروم است.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: سال قبل ۹۷۱ پروژه در این کلانشهر تعریف، اما ۳۱۰ طرح آن تکمیل شد که نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از آنها سرانجامی نداشته است.

محمدرضا فلاح با اشاره به اهمیت تکمیل طرح‌های ارائه شده افزود: زمانی که بودجه برای طرح معرفی می‌شود باید طراحی، تملک و اجرای آن نیز در اسرع وقت انجام گیرد.

وی با بیان اینکه مناطق مختلف شهرداری اصفهان امسال باید مطالعات جامعی در باره طرح‌های سال آینده خود داشته باشند، اضافه کرد: بویژه رویکرد در مناطق کم برخوردار باید تغییر یابد و برنامه‌ریزی خوبی برای آن نواحی داشته باشیم.

پنجاهمین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در تالار شورای شهرداری مرکزی اصفهان برگزار شد. اصفهان با ۱۵ منطقه شهرداری بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.