اصفهان مهد هنر و صنایع دستی و گردشگری است و حیف است با بعضی ندانم کاری ها ، ویران شود

 ضرغامی در حاشیه این بازدید گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات‌رسانی به گردشگران، خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و سلامت است. لذا در این بازدید متوجه شدم که کاستی‌هایی در بخش‌هایی از خدمات‌رسانی به گردشگران خصوصاً سرویس‌های بهداشتی وجود دارد. با این وصف با هماهنگی این وزارتخانه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، اداره‌کل راهداری و دیگر ارگان‌های استان و شهرستان تلاش می‌کنیم تا این نواقص باهدف خدمات‌رسانی هرچه بهتر به گردشگران بهینه شود

دریاوفایی : وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی در سفری یک روزه خود به اصفهان از بعضی از شهرستان های تاریخی این استان نیز بازدید کرد. سفربه شهرستان نائین در محور شرق اصفهان به‌عنوان دروازه کویر مرکزی ایران و شهرستان مبارکه در ابتدای محور گردشگری جنوب استان اصفهان و دیدار با فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همچنین دیدار با مسئولان محلی و نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر برنامه‌های عزت لله ضرغامی بود.

 وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی در اولین مرحله از سفر خود به استان اصفهان و در سفر به محور تاریخی و گردشگری شرق استان، بر تلاش و همکاری این وزارتخانه به‌منظور بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی این محور تاریخی و گردشگری تأکید کرد.

 ضرغامی در حاشیه این بازدید گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات‌رسانی به گردشگران، خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و سلامت است. لذا در این بازدید متوجه شدم که کاستی‌هایی در بخش‌هایی از خدمات‌رسانی به گردشگران خصوصاً سرویس‌های بهداشتی وجود دارد. با این وصف با هماهنگی این وزارتخانه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، اداره‌کل راهداری و دیگر ارگان‌های استان و شهرستان تلاش می‌کنیم تا این نواقص باهدف خدمات‌رسانی هرچه بهتر به گردشگران بهینه شود.

 ضرغامی در بازدید از بافت تاریخی شهر نائین نیز بیان داشت:آماده پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران گردشگری هستیم. نائین می‌تواند به قطب گردشگری شرق اصفهان تبدیل شود

وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بازار تاریخی وعظیم و منحصربه‌فرد نایین دارای پیشینه تاریخی ۷۰۰ ساله است.

متأسفانه شاهدیم بخش قابل‌توجهی از این بازار تاریخی که مرمت و احیا شده است با دارا بودن بیش از ۳۰۰ فروشگاه تعطیل است، لذا امیدواریم تا با برنامه‌ریزی‌های لازم ضمن احیا هنرهای دستی و سنتی منطقه، برخی مشاغل جدید نیز متناسب با بافت تاریخی بازار در این محور ایجاد شود تا نسل جوان نیز با رغبت بیشتری با حضور در این مجموعه تاریخی به احیا آن یاری رسانند.

او افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از آمادگی لازم به‌منظور هرگونه همکاری برای احیاء این بازار تاریخی برخوردار است.

وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در این بازدید متوجه شدم بسیاری از سرمایه‌گذارانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند از آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری به‌منظور احیاء بناهای تاریخی این شهرستان برخوردار هستند، ولی برخی محدودیت‌های اداری ما راه را برای ادامه فعالیت آن‌ها ناهموار کرده، لذا به صندوق احیاء بناهای تاریخی کشور دستور اکید داده‌ام تا با ورود به این موضوع، موارد موجود را بر سر راه سرمایه‌گذاران برای احیاء بناهای تاریخی برطرف کنند.

او افزود: تاکنون و در طی یک سال گذشته با تکمیل پرونده سرمایه‌گذاران درخواست تسهیلاتی به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌های عامل ارائه کرده‌ایم و در انتظار ارائه تسهیلات از سوی این بانک‌ها هستیم.

مهندس عزت‌الله ضرغامی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با افزایش بودجه‌های ادارات کل استانی ازجمله استان اصفهان برای احیا و مرمت آثار تاریخی این استان و شهرستان‌های آن گام مؤثری برداریم.

 وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی در دومین مرحله از سفرش به شهرستان نائین و در بازدید از کاروانسرای تاریخی بلاباد، توسعه سرمایه‌گذاری را ضامن گسترش گردشگری در محور شرق اصفهان عنوان کرد.

ضرغامی در حاشیه این بازدید گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر به حمایت از سرمایه‌گذاران به‌منظور توسعه گردشگری در شرق اصفهان نیازمندیم.

وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: در حال حاضر این کاروانسرا با ظرفیت اقامت ۶۰ نفر گردشگر با پیشینه تاریخی ۴۰۰ ساله توسط بخش خصوصی در حال احیاست، لذا تلاش می‌کنیم تا با جلب همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین ارائه تسهیلات وام تبصره ۱۸ از بخش خصوصی حمایت کنیم.

 وزیر میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد:  اصفهان مهد هنر و صنایع دستی و گردشگری است و حیف است با بعضی ندانم کاری ها، ویران شود.