اصفهان قُطب‌ تولیدات دامی کشور

مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است. مهرداد مرادمند مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان جزو استان‌هایی است که نقش ویژه‌ای از نظر مقدار و کیفیت محصول […]

مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.
مهرداد مرادمند مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصفهان جزو استان‌هایی است که نقش ویژه‌ای از نظر مقدار و کیفیت محصول و میزان اشتغال در پررنگ کردن تولیدات محصولات صنعت دام و طیور کشور داشته است ، استان اصفهان یکی از قطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.
او افزود: این استان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است. مرادمند گفت: اصفهان رتبه نخست تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه چهارم تولید عسل کشور را داراست.
مدیرکل جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با تولید سالیانه ۱/۵ میلیون تن شیر خام رتبه نخست تولید شیر کشور و با تولید ۲۰۵ هزار تن، رتبه دوم تولید مرغ و با تولید ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ مقام دوم تولید تخم مرغ کشور را دارد. او به رتبه چهارم تولید عسل استان در کشور اشاره کرد و گفت: اصفهان رُتبه نخست تولید گوشت بوقلمون و رتبه نخست تولید گوشت شترمرغ را دارد و در سرجمع تولید محصولات پروتیینی کشور رتبه اول را داراست.