اصفهان قطب ویژه صنعت ریل در کشور خواهد شد

آزاده سلیمان نژاد: مدیر عامل شرکت بهتاش سپاهان اصفهان در گفتگوی خبری با اصحاب  رسانه گفت: این شرکت با احداث اولین کارگاه خصوصی تعمیرات ناوگان ریلی در کشوراز سال ۱۳۹۰ وارد عرصه تعمیرات واگن گردید و در حال حاضر سالیانه ۲۵ درصد از کل تعمیرات اساسی  و ۵۰ درصد از کل  تعمیرات بازسازی واگن کشور […]

آزاده سلیمان نژاد: مدیر عامل شرکت بهتاش سپاهان اصفهان در گفتگوی خبری با اصحاب  رسانه گفت: این شرکت با احداث اولین کارگاه خصوصی تعمیرات ناوگان ریلی در کشوراز سال ۱۳۹۰ وارد عرصه تعمیرات واگن گردید و در حال حاضر سالیانه ۲۵ درصد از کل تعمیرات اساسی  و ۵۰ درصد از کل  تعمیرات بازسازی واگن کشور را در اختیار دارد. به گفته خیرالله  سلیمیان این شرکت سالانه ۷ میلیون تن بار را جابه جا می کند و در سراسر کشور دارای ایستگاه های ۱۷ گانه است.

وی درخصوص روند شروع  به کار این شرکت گفت: بهتاش سپاهان با سرمایه گذاری شرکت های ایثارگران شهرستان های زرین شهر و فلاورجان، که سهام آن متعلق به خانواده های معظم شهداء ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد، در  سال ۱۳۸۴ وارد عرصه حمل و نقل ریلی کشورگردید.
مدیر عامل بهتاش سپاهان  با اعلام اینکه این شرکت به عنوان یکی از اولین سرمایه گذاران بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی، مجموعه فعالیت های خود را با خـرید وتملک ۴۰۰ دستگاه واگن آغاز نمـود، گفت: هم اکنـون پس از گذشت ۱۳سال تلاش بی وقفه در این زمینه با در اختیار داشتن ۳۰۰۰ دستگاه واگن باری،  ۲۱ درصد از کل حمل ریلی  کشوررا در اختیار دارد.

به گفته  سلیمیان  بهتاش سپاهان بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل ریلی است که سالانه بخش اعظمی از مواد اولیه کارخانه‌های فولادی کشور را حمل ونقل  می کند همچنین حمل و نقل محصولات صادراتی کارخانه های فولادی، سیمانی و پتروشیمی در داخل و خارج کشور ازجمله آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه به عهده این شرکت می باشد.

وی  همچنین با اشاره به اینکه شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان توانست در کاهش وابستگی به بیگانگان  گام بلندی بردارد افزود؛ این شرکت نخستین خریدار ریل تولید داخل  بوده که توسط شرکت ذوب آهن تولید می شود.

این مدیر عامل ادامه داد، در سال ۱۴۰۰ با همکاری صنعتگران اصفهانی حدود ۲۵ نمونه قطعه در منطقه شاهپور کلید زدیم و می توانیم ادعا کنیم با توجه به کیفیت فعالیت صورت گرفته وابستگی به خارج از کشور قطع شده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل مجتمع صنایع ریلی بهتاش سپاهان با اشاره به اینکه در صورت حمایت مسئولان می توان امید داشت  اصفهان قطب ویژه صنعت ریل در کشور شود افزود:

بدون شک توجه و سرمایه گذاری و در ادامه اعتماد به صنعتگران اصفهانی می تواند در آینده این استان از لحاظ صنعت ریلی اثرگذار باشد.

خیرالله سلیمیان در مورد  اشتغالزایی این شرکت  گفت: شرکت بهتاش سپاهان توانسته است تعداد قابل توجهی شغل ایجاد کند از سوی دیگر اصفهان چهارراه ریلی کشور است که باید از این ظرفیت بهره برداری کرد.

خیر الله  سلیمیان با بیان اینکه این مجموعه از لحاظ تعداد انواع واگن، جزو شرکت‌های برتر در بین شرکت‌های ریلی در کشور بوده و فرصت‌های اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای هزاران نفر فراهم کرده، گفت: این شرکت در برهه جنگ اقتصادی توانسته مبالغ قابل توجهی برای سهامداران ایجاد ارزش و درآمد نماید.

وی  در مورد اقلام تعمیرات واگن هایی که  بالای هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، گفت: در حال حاضرواگنی که به کشور وارد می شود ۲ میلیارد تومان است که با تولید در داخل می توان از این هزینه پیشگیری و صرفه اقتصادی را شاهد باشیم.

به گفته مدیر عامل شرکت بهتاش سپاهان اصفهان راه آهن کشور در سال ۱۴۰۰ در بخش ترانزیت رکوردی مطلوب بر جای گذاشته است که شرکت بهتاش سپاهان با استناد به بارنامه های صادرشده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

همچنین در این نشست  مشاور حمل و نقل مجموعه بهتاش سپاهان اصفهان گفت:  سیاست شرکت در طول این سالها حرکت در راستای  تحقق منویات رهبری در حوزه حمل و نقل بوده است. محمد تمنایی در مورد فعالیت های این شرکت افزود: شرکت بهتاش سپاهان آریا یکی از فعالترین و بزرگ ترین مجموعه ها در زمینه تعمیرات انواع واگن باری بوده و در مجاورت ایستگاه راه آهن سیستان در شرق استان اصفهان و در موقعیت کیلومتر ۳۵ جاده اصفهان- نائین قرار گرفته است. به گفته تمنایی، مجموعه شرکت حمل و نقل ریلی داخلی و بین المللی بهتاش سپاهان با برخورداری از کلیه امکانات از سمت شمال به جاده ترانزیت اصفهان یزد بندرعباس و از جنوب به خط اصلی راه آهن یزد متصل است ودارای ۱۳ کیلومتر خطوط ریلی می باشد.