اصفهان رتبه چهارم کشور را در جذب سرمایه گذاری‌های صنعتی دارد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان با ۹ هزار و ۱۰۱ واحد صنعتی فعال و ۵۷۵ هزار میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال حجم سرمایه گذاری، رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد. امیر حسین کمیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واحدهای صنعتی استان اصفهان تاکنون برای […]

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان با ۹ هزار و ۱۰۱ واحد صنعتی فعال و ۵۷۵ هزار میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال حجم سرمایه گذاری، رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد.

امیر حسین کمیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واحدهای صنعتی استان اصفهان تاکنون برای ۲۸۱ هزار و ۱۵۱ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند.

وی با اشاره به سهم استان اصفهان از کل وضعیت موجود در کشور در مقایسه با دیگر استان‌ها ادامه داد: سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۲ درصد، سرمایه‌گذاری ۲ درصد و اشتغال صنعتی ۱۱ درصد است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: تا کنون هفت هزار و ۹۶۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۵۷۴ هزار میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری صادر شده است و ۲۶۸ هزار و ۸۶۶ نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان احداث شده است و ۱۲ هزار و ۴۱ هکتار مساحت آن است همچنین ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی خصوصی در استان قرار دارد.

کمیلی خاطرنشان کرد: استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم در کشور را در اختیار دارد.

وی بیان کرد: هشت هزار و ۸۵۱ نفر در حوزه بهره‌برداری از معادن و کانسارهای معدنی اصفهان مشغول به کار هستند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: تاکنون ۲۴۴ فقره پروانه اکتشاف، ۳۵ فقره گواهی کشف و ۸۵۵ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اصفهان صادر شد.

وی اضافه کرد: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادرشده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۴۰۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال محاسبه شد.

کمیلی گفت: میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان اصفهان بیش از ۳ میلیارد و ۲۴ میلیون تن است و هم اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

این استان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور به شمار می‌آید و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.