اصفهان، آماده راه‌اندازی خط هوایی صادراتی حمل بار

پایانه بار هوایی (کارگو ترمینال) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، شهریور سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید. این پایانه با ظرفیت صادرات حدود ۷۰ تُن بار در هفته در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه اصفهان احداث شده است

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در کنار ظرفیت‌های صادراتی موجود از جمله «کارگو ترمینال» فرودگاه شهید بهشتی، آمادگی لازم برای راه‌اندازی خط هوایی اختصاصی حمل بار در استان وجود دارد.

امید شریفی، در جلسه کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی در استانداری افزود: راه‌اندازی این خط جزو اولویت‌های ماست و با توجه به وجود ظرفیت‌های اصفهان در عرصه تولید و صادرات، مُطالبه جدی در زمینه راه‌اندازی خط هوایی حمل بار در این خطه وجود دارد.

وی ادامه داد: در کنار حمل و نقل ریلی و جاده‌ای که امکان صادرات را برای محصولات تولیدی صنعتی و کشاورزی و خدماتی اصفهان فراهم کرده بود، در حوزه حمل بار هوایی، کمبودهایی در سال‌های گذشته در استان وجود داشت.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به پیگیری‌هایی انجام شده در دوره‌های گذشته برای راه‌اندازی خط (لاین) هوایی ویژه در استان اضافه کرد: سرانجام پیشنهادهایی در این زمینه توسط یک شرکت هواپیمایی، ارائه و ۲ فروند هواپیما نیز به این خط اختصاص داده شد.

شریفی ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه مسوولان از جمله اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی، بزودی این خط هوایی در کنار دیگر ظرفیت‌های صادراتی استان اصفهان دایر شود.

وی تاکید کرد: عزم جدی برای راه‌اندازی این خط هوایی در اصفهان وجود دارد و همه مسوولان با قوت و قدرت پای کار هستند و این ظرفیت از نظر تُناژ بار و امور فنی نیز در استان وجود دارد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تشکل‌های بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی و دستگاه‌های دولتی با مجموعه‌های صادراتی همراه هستند تا صادرات هوایی استان محقق شود.

پایانه بار هوایی (کارگو ترمینال) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، شهریور سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید. این پایانه با ظرفیت صادرات حدود ۷۰ تُن بار در هفته در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه اصفهان احداث شده است.

به گزارش ایرنا، جلسه کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی، امروز با حضور مسوولان فرودگاه، جهاد کشاورزی، صمت، کارگو ترمینال، اعضای تشکل‌ها و اتحادیه صادرکنندگان استان و مدیران یک شرکت هواپیمایی در استانداری اصفهان برگزار شد.