اشتغال ۸۰۰ نفر با افتتاح شهرک گلخانه شهرستان فریدن

مدیر جهادکشاورزی فریدن گفت: با بهره‌برداری از طرح گلخانه‌ دامنه در شهرستان فریدن نه تنها فریدن به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل می‌شود بلکه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حسن احمدی اظهار داشت: شاخص‌ترین کار جهاد کشاورزی فریدن در یک سال گذشته، اخذ مجوز حفر چاه در دشت شهر دامنه برای تأمین آب مورد نیاز شهرک گلخانه‌ای دامنه بوده است.

وی افزود: در این راستا چند ماهی است که جلسات بسیاری مبنی بر آزادسازی خط انتقال آب از محل چاه تا شهرک گلخانه‌ای دامنه به طول بیش از شش کیلومتر با فرمانداری و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و تعدادی از کشاورزان برگزار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدن تصریح کرد: شهرک گلخانه دامنه به مساحت ۴۰ هکتار برای تولید محصولات گلخانه‌ای مانند فلفل، خیار، گوجه، گل‌های زینتی و غیره در دو فاز و در سال ۸۵ با هزینه‌ای بیش از یک و نیم میلیارد تومان از محل کمک‌های دولتی در همان سال، مراحل اجرائی خود را آغاز کرد.

۱۳ سال در انتظار بهره برداری از شهرک گلخانه‌ای دامنه

وی افزود: هرچند تاکنون در راستای آماده سازی جاده و آسفالت، تأمین برق و گاز و غیره اقداماتی انجام شده اما هنوز با گذشت ۱۳ سال از شروع مراحل اجرایی آن شهرک گلخانه‌ای دامنه به بهره‌برداری نرسیده است.

احمدی گفت: از سال گذشته تاکنون فعالیت‌های بسیاری در خصوص تأمین آب و آزاد سازی خط انتقال آب به شهرک گلخانه دامنه انجام شده است که امیدواریم با کمک کشاورزان دامنه و مسئولان مربوطه این طرح مهم که مراحل پایانی خود را می‌گذراند افتتاح شود که با بهره‌برداری از این طرح بزرگ گلخانه‌ای زمینه اشتغال حدود ۸۰۰ نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: اگر این طرح به بهره‌برداری برسد، شهرستان فریدن به یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل می‌شود و از آنجایی که فریدن با شهرستان تیران و کرون که آمار بسیار بالایی از گلخانه‌های استان را به خود اختصاص می‌دهد هم جوار است، می‌تواند در صادرات محصولات گلخانه‌ای بسیار مؤثر باشد.