استمرار آموزش غیرحضوری در مدارس اصفهان و چند شهرستان

اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید .

اِعمال قانون متخلفان و محدودیت حضور در پارک ناژوان

آزاده سلیمان نژاد /

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن تشریح مصوبات کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای استان ،  از غیرحضوری شدن کلیه مقاطع تحصیلی در مناطق شش گانه شهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش در استان و آموزش حضوری در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در روز یکشنبه ۱۲ آذر خبر داد.

به گزارش اخبار اصفهان از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برگزاری کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای استان به صورت مستمر خبر داد و گفت : باتوجه به بررسی شاخص‌های آلاینده و پیش‌بینی‌های هواشناسی ، فردا یکشنبه دوازدهم آذرماه ، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش گانه شهر اصفهان و  مناطق آموزش و پرورش فلاورجان ، پیربکران ، نجف‌آباد ، خمینی‌شهر ، شاهین شهر، برخوار ، مبارکه ، زرین شهر و فولادشهر همچنان به صورت غیرحضوری خواهد بود.
وی ادامه داد: مهدهای کودک و پیش دبستانی در  مناطق یاد شده تعطیل و آموزش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت حضوری خواهد بود.

وی ادامه  داد: مادران شاغلی که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی ، پیش دبستانی و مهدکودک هستند می توانند با موافقت مدیران خود به صورت دورکاری فعالیت نمایند ‌.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد : به منظور جلوگیری از آلایندگی ناشی از سوزاندن بقایای گیاهی در پارک ناژوان ، مقرر شد تا  اطلاع ثانوی بهره برداری از عرصه پارک جنگلی ناژوان از ساعت ۱۵ محدود و ورودی های این پارک توسط شهرداری اصفهان  مسدود گردد .

وی خاطرنشان کرد : هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از  جمله خاکبرداری ، انجام عملیات عمرانی ، آتش زدن بقایای گیاهی و … همچنان ممنوع است.

 

شیشه فروش گفت : اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحد‌های آلاینده و مقابله به منابع آلاینده اقدام  و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت خواهد کرد .

وی متذکر شد: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید .

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر  انجام اقدامات سلبی و ایجابی توسط دستگاه های مسئول به منظور کنترل منابع آلاینده ، از هم استانی ها و شهروندان اصفهانی خواست تا همچنان از سفرهای غیرضروری اجتناب نمایند .