استقلال – ذوب آهن از نمای دور و نزدیک

دیدار معوقه هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال بین دو تیم استقلال و ذوب آهن در حالی با برتری آبی های پایتخت به پایان رسید که اتفاقات و حواشی بسیاری در خود دید. قبل از آغاز مسابقه و زمانی که رشید مظاهری برای گرم کردن وارد زمین چمن فحاشی هواداران استقلال نسبت به او شروع شد اما مظاهری بدون توجه به آن ها مشغول کار خود بود.

در حین مسابقه اشتباهات مدافعین ذوب آهن در کنار هماهنگی خوب شاگردان شفر نتیجه ای را رقم زد که پس از کامبک ذوب‌آهن مقابل الغرافه کمی دور از انتظار بود اما این شکست بار دیگر زنگ خطر را برای ذوب‌آهن به صدا در آورد چرا که شاگردان منصوریان دیدارهای فشرده ای را پیش رو دارند و با توجه به رتبه ای که در لیگ برتر دارند باید خیلی زود به اوضاع سروسامان دهند.
شاید اگر شوت محمدرضا حسینی به جای اینکه روی تیرک دروازه استقلال نشست، داخل دروازه این تیم نشسته بود می توانستیم شاهد بازی به مراتب بهتر و روانتری از سبزپوشان اصفهانی شاهد باشیم، ضمن اینکه نباید از بازی روان شاگردان شفر در هفته های اخیر غافل باشیم.
از سوی دیگر رشید مظاهری با اینکه سه بار دوازه خود را باز شده دید اما نقش پررنگی در بیشتر نشدن گل‌های استقلال داشت. وی بر روی هیچ کدام از گل‌ها مقصر نبود، بارها با واکنش‌های خود مانع گلزنی استقلالی ها شد و پیش از پایان مسابقه هم با مهار پنالتی محسن کریمی نشان داد در روزهایی که شاید کیفت فنی ذوب‌آهن در حد مطلوب نباشد باز هم می تواند به عنوان یک سنگربان مطمئن در درون دروازه بایستد.
مظاهری در میکسدزون ورزشگاه آزادی و در مقابل خبرنگاران در مصاحبه خود اعلام کرد: “همه هواداران استقلال را که من فحاشی کردند را حلال می کنم” تا بار دیگر ثابت کند برای بهترین بودن فقط عملکرد فنی کافی نیست و اخلاق هم از جمله مواردی است که مظاهری را از سایرین متمایز کرده است.
قاسم حدادی فر هم که همواره عملکردی مثبت در ذوب آهن دارد نتوانست از شکست تیمش مقابل استقلال جلوگیری کند و در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: “تا جایی که بتوانم بازی می کنم، همه چیز بستگی به ادامه قراردادم با ذوب آهن هم دارد و اگر با من تمدید کنند که یکی دو سال دیگر هم ادامه می دهم اما اگر تمدید نکنند همین امسال خداحافظی می کنم.”
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن نیز پس از پایان این دیدار گفته بود “هیچ وقت تصور شکست را نداشته و ندارم”، اما آذری خوب می داند که برای خارج کردن تیم فوتبال باشگاهش زمان چندانی ندارد ولی وی مدیری است که تمامی این شرایط را تجربه کرده و درک مناسبی از وضعیت کنونی دارد که همین امر می تواند بزرگترین برگ برنده ذوب آهن باشد.
به هر حال اگر نتیجه دیدار استقلال و ذوب آهن با شکست خفیفتر شاگردان منصوریان همراه می شد می توانستیم ذوب آهن را از بحران خارج شده بدانیم اما این نتیجه نوعی سردرگمی را برای کارشناسان و هواداران فوتبال به وجود آورده است. اما به جرأت می‌توان گفت هواداران دیگر تیم های لیگ برتری هم از شرایط کنونی ذوب آهن خوشحال نیستند چرا که ذوب آهن در دو دهه اخیر نشان داده که هم باشگاه قابل احترامی است و هم فوتبال قابل احترامی را ارائه می دهد.

 

پدرام وقایع نگار/ گروه ورزش