استفاده از تب سنج و بازرسی بهداشتی برای کارکنان شرکت های خدماتی

‌معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سلامت نیروهای خدماتی و رعایت موضوعات ایمنی از اولویت های شهرداری است، به همین منظور دستورالعملی صادر شد که تمام شرکت های خدماتی از تب سنج برای چکاپ کارکنان استفاده کنند.

استفاده از تب سنج و بازرسی بهداشتی برای کارکنان شرکت های خدماتی

‌معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سلامت نیروهای خدماتی و رعایت موضوعات ایمنی از اولویت های شهرداری است، به همین منظور دستورالعملی صادر شد که تمام شرکت های خدماتی از تب سنج برای چکاپ کارکنان استفاده کنند.

حسین امیری با اشاره به اقداماتی که شهرداری اصفهان در خصوص کارکنان و نیروهای خدماتی در پی شیوع ویروس کرونا انجام داده، اظهار کرد: تجهیزات بهداشتی در اختیار تمام اکیپ ها قرار گرفته و شرکت‌های خدماتی نیز موظف اند تب کارکنان را روزانه چک کرده، همچنین مسائل بهداشتی تمام کارگران خدمات شهری و نیروهای خدمت رسان خدماتی از جمله ماسک و وسایل ضدعفونی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ضدعفونی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و لزوم ضدعفونی تمام معابر شهری و مکان های پرتردد، پیگیری‌های لازم برای رعایت نکات بهداشتی توسط کارکنان شهرداری نیز انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ضمن ابراز تاسف از استفاده نکردن برخی کارگران خدماتی از تجهیزات بهداشتی، اضافه کرد: متاسفانه گاهی دیده شده که افراد از این تجهیزات بهداشتی استفاده نمی کنند که قطعا هم با شرکت خدماتی و هم با فرد مذکور برخورد جدی می شود.

امیری یادآور شد: در پی انتشار ویروس کرونا در سطح جامعه نگرانی های زیادی به وجود آمده است. به همین منظور شهرداری اصفهان در راستای حفاظت از سلامت شهروندان، مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات گسترده ای را مانند ابلاغ نامه های اداری به تمام مجموعه های شهرداری، اطلاع رسانی در سطح شهر، مراکز پرتردد، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و پایانه‌های مسافربری اجرایی کرده است.

وی همچنین اجرای مانور شهری، ضدعفونی مکان ها، ابلاغ دستورالعمل های لازم، لغو تمام برنامه‌های تجمعی شهرداری در سطح شهر، نصب ۲۵۰۰ پوستر در اتوبوس های شهری و ۳۰۰بنر در سطح شهر، ارائه آموزش و توزیع ماسک و دستکش برای پرسنل، کارگران و بررسی سلامت کارگران در هر شیفت کاری، ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی، سم زدایی کلیه سطوح در مناطق و سازمان های شهرداری و آموزش کارکنان را از جمله اقدامات شهرداری اصفهان برای مقابله و پیشگیری کرونا اعلام کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: پیش از این نیز اقداماتی از جمله ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی شهر، ماشین‌آلات حمل و جمع‌آوری زباله و خودروهای خدمات شهری آغاز شده و روزانه ادامه خواهد داشت. ضدعفونی معابر در مناطق ۱۵ گانه شهر انجام می‌شود، اما در هسته مرکزی شهر و در محل‌هایی که مطب پزشکان و بیمارستان‌ها واقع شده به صورت ویژه انجام می‌شود.

امیری در خصوص اقدامات انجام شده برای معابر شهری نیز توضیح داد: ضد عفونی سطح شهر و معابر پر تردد در مناطق ۱۵گانه از تاریخ ۱۱ اسفند ماه به صورت ویژه توسط ۲۵ اکیپ که در هر نوبت با بیش از ۷۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده انجام می شود، همچنین معابر به خصوص مکان‌های پر تردد با امکان آلودگی بیشتر و بیمارستان‌ها، ادارات، درب بانک‌ها، ورودی و داخل بازارها، مکان‌های اداری عمومی و پاساژها و به طور کلی فضاهای پر تردد شهر از جمله مکان های مهمی است که ضدعفونی می شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: اکیپ‌های ویژه عملیات گندزدایی را به صورت مهپاش املاح ضدعفونی انجام می‌دهند و این فرایند مستمر در شهر اصفهان ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص تمهیدات شهرداری برای نیروهای قراردادی و شرکتی نیز توضیح داد: به تمام شرکت های خدماتی و مجموعه هایی که با آنها قرارداد دارند، دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده و تمام مجموعه های خدماتی در حال خدمت رسانی هستند. به عنوان مثال مجموعه بازارهای کوثر که توسط بخش خصوص اداره می شود و تحت نظارت شهرداری است نیز باید دستورالعمل های بهداشتی را برای کارکنان اجرایی کند تا با این ملاحظات بهداشتی علاوه بر سلامت مشتریان، سلامت کارکنان را نیز تضمین کند.

امیری با اعلام ثابت ماندن ساعات کاری برای مجموعه های امداد رسان و خدماتی  تصریح کرد: در دستورالعمل‌های ارائه شده از طرف ستاد مبارزه با کرونا ساعت کاری برای بخش هایی به جز امدادی و خدماتی کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش ساعت اداری در انجام فعالیت های خدماتی از جمله ضدعفونی شهرها تاثیری نخواهد داشت و مجموعه شهرداری اصفهان به عنوان یک ارگان خدماتی برای خدمت رسانی به شهر و شهروندان  شهر در حوزه های مختلف حضور  کامل خواهند داشت.