استان اصفهان ۹۱۶ هکتار بزرگ‌تر شد

بیش از ۴۲۴ هزار نفر برای این طرح در استان اصفهان ثبت نام کردند که بیشترین میزان ثبت نامی با بیش از ۱۴۶ هزار متقاضی به شهر جدید بهارستان اختصاص دارد. از مجموع ثبت نام‌ها بیش از ۱۴۳ هزار متقاضی حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند و تا کنون افزون بر ۲۳ هزار و ۷۰۰ متقاضی تخصیص پروژه شده‌اند.قاری قرآن بیان کرد: در زمان حاضر برای بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در پهنه استان، پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون بالغ بر هشت هزار واحد اتمام یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: موافقت کمیته فنی برای الحاق ۹۱۶ هکتار زمین به محدوده ۴۱ شهر این استان اخذ و برنامه ریزی و اقدامات لازم در این زمینه تا پایان سالجاری انجام خواهد شد.

علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد تأمین شده است، گفت: در زمان حاضر در مجموع ۵۰۳ هکتار زمین به محدوده ۲۸ شهر استان اصفهان الحاق شده و برای ۴۱ شهر دیگر نیز موافقت کمیته فنی مبنی بر الحاق ۹۱۶ هکتار زمین به محدوده شهری اخذ و برنامه ریزی شده تا پایان سالجاری اقدامات مرتبط با آن به‌عمل آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با الحاق این میزان اراضی زمین مورد نیاز عمده شهرهای استان مرتفع می‌شود همچنین در جلسه شورای مسکن استان مصوب شد مبحث تأمین زمین مورد نیاز در کل استان به غیر از سه شهر جدید تا پایان سال ۱۴۰۱ تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به دقت و حساسیت کمیته فنی در رابطه با الحاق اراضی به محدوده شهری استان اصفهان، گفت: در این کمیته به انطباق الحاقات با جامعه هدف توجه ویژه شده است.

قاری‌قرآن افزود: در زمان حاضر نیاز به سیاست گذاری در رابطه با تأمین زمین مورد نیاز برای متقاضیان کلان‌شهر اصفهان وجود دارد که در این رابطه پیشنهادهائی نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به آخرین آمار وضعیت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این استان اظهار داشت: بیش از ۴۲۴ هزار نفر برای این طرح در استان اصفهان ثبت نام کردند که بیشترین میزان ثبت نامی با بیش از ۱۴۶ هزار متقاضی به شهر جدید بهارستان اختصاص دارد.

وی افزود: از مجموع ثبت نام‌ها بیش از ۱۴۳ هزار متقاضی حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند و تا کنون افزون بر ۲۳ هزار و ۷۰۰ متقاضی تخصیص پروژه شده‌اند.

قاری قرآن بیان کرد: در زمان حاضر برای بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در پهنه استان، پروانه ساختمانی اخذ و فونداسیون بالغ بر هشت هزار واحد اتمام یافته است.

وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ نود و یکمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا در محل سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار شد.

در این جلسه با ۶ دستور کار، گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد طرح نهضت ملی مسکن، الحاقات انجام شده در کمیسیون‌های مربوطه، مبحث قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه، تصمیم‌های لازم در این باره اتخاذ شد و مواردی نیز به تصویب رسید.

همچنین در این نشست ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا، تفاهم نامه اجرای آماده‌سازی اراضی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن قرائت و مقرر شد با تشخیص فرماندار شهرستان در خصوص اجرا کننده این موضوع، اقدامات بعدی در چارچوب تفاهم نامه عملیاتی شود.

در ادامه این جلسه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرا گزارشی ارائه کرد و مقرر شد زمان بندی بعدی در اسرع وقت انجام پذیرد همچنین دستگاه‌های خدمت رسان به ارائه گزارش در رابطه با تأمین زیرساخت‌ها و اعتبار مورد نیاز خدمات آب، فاضلاب، برق و گاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان پرداختند.

در این جلسه مباحثی در باره روند پرداخت‌ها از سوی بانک‌ها به انبوه سازان، مشکلات تاسیساتی پروژه‌ها، تأمین برق موقت برای ساخت و سازها مطرح که پس از بررسی در رابطه با موضوعات تصمیم گیری شد.

به گزارش ایرنا، «نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهم‌ترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است. اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.