استان اصفهان رتبه دوم احداث گلخانه در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در زمینه احداث گلخانه، در سال جهش تولید به رتبه دوم کشور رسیده است. به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان در بحث گلخانه رتبه سوم را در کشور دارد، اما در […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در زمینه احداث گلخانه، در سال جهش تولید به رتبه دوم کشور رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: این استان در بحث گلخانه رتبه سوم را در کشور دارد، اما در زمینه احداث، در سال جهش تولید به رتبه دوم کشور رسیده است.
او افزود: برای احداث گلخانه‌ها از منابع تسهیلات تلفیقی در مناطق برخوردار وام ۱۴.۵ درصدی و برای نقاط کم‌برخوردار ۱۲.۵ درصد پرداخت می‌شود و محدودیتی در این زمینه نداریم.با توجه به اینکه در حاشیه برخی نقاط شهری امکان سوء استفاده از مجوز‌های گلخانه‌های کوچک و تغییر کاربری وجود داشت، محدودیت‌هایی اعمال می‌شود، اما گلخانه‌های کوچک مقایس برای شهرستانی مانند اردستان برقرار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تشریح کرد: برای اصلاح الگوی کشت در استان اصفهان به منظور نهادینه کردن طرح‌های سازگار با کم‌آبی، گام‌های خوبی منجمله افزایش سطح گلخانه‌ها، افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی، اصلاح باغات، توسعه گیاهان دارویی و کشت‌های نشایی برداشته شده است.

مرادمند اضافه کرد: اصفهان، استان دوم کشور در وام محصولات کشاورزی است و تلاش داریم بتوانیم با تقویت زنجیره‌های ارزش و تولید شرایطی را ایجاد کنیم تا چرخه اقتصادی بهتر و کشاورزی پرسودتری برای بهره‌برداران این بخش داشته باشیم.

او با اشاره به افزایش نزدیک به ۸۰ درصدی سطح آبیاری تحت فشار و ۱۰۰ درصد افزایش در توسعه گلخانه‌ها از ابتدای سال ۹۲ تا کنون، یادآور شد: ۱۰۰ درصد افزایش استفاده از مواد خام کشاورزی با بهره‌برداری از جواز‌هایی که در صنایع تبدیلی و تکمیلی داده شده را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان  اظهار داشت: تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید ادوات کشاورزی شناور است، هرچند تعداد تراکتور اختصاصی در ۶ ماهه نخست امسال محدودیت داشت و حدود ۱۷۳ دستگاه بود که با پیگیری‌ها در ۶ ماهه دوم قرار است به نزدیک ۴۰۰ دستگاه افزایش یابد و امیدواریم مشکلات کمتر شود.