استان اصفهان به لحاظ خدمات داوطلبانه مایه مباهات کشور است

در کشور ما نگاه به کار داوطلبانه جور دیگری است به گونه ای که در دوران دفاع مقدس رزمندگان داوطلبانه پا در میدان می‌گذاشتند و معبر را برای لشکر و گروهان باز می کردنند تا عملیات ها با موفقیت طی شده و خاک این سرزمین به دست دشمنان نیفتد

عزت جمعیت هلال احمر به داوطلبان آن است ؛ باید با تلاش جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم گام برداریم.همزمان با روز جهانی داوطلب،مصادف با ۱۴اذر ماه و هفته داوطلب از ۱۱تا ۱۷اذر ماه و با هدف ارج نهادن به فعالیت های موثر داوطلبان حقیقی و حامیان حقوقی و منتخبین جمعیت هلال احمر استان اصفهان مراسم نکوداشت روزداوطلب ۱۵اذرماه در خانه معلم شماره ۳ با حضور مدیرعامل ،معاونان و اعضای فعال داوطلب هلال احمر برگزار شد .
در این آیین مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، با اشاره به اینکه فعالان داوطلب تنها به افراد بالای ۳۵سال اتلاق نمیشود بلکه امدادگران و نجاتگران درحال فعالیت نیز کار داوطلبانه انجام می دهند افزود:هم اکنون ۱۰درصد افراد در جمعیت هلال احمر در ساختاری اداری مشغول به فعالیت هستند این در حالی است که ۹۰درصد افراد در حیطه اقدامات داوطلبی فعالیت دارند .
محمد نوید متقی، با اشاره به اینکه در مراسم اربعین امسال خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر به ۶۰هزار نفر از زائران اربعین حرکت قابل توجهی بود افزود:در طول مراسم اربعین ۲۰۰هزار خدمت داوطلبانه در دو موکب جمعیت هلال احمر به زائران امام حسین (ع)ارائه شد.
وی بیان داشت:اقدامات خدمات داوطلبانه در هلال احمر در بخش های عمرانی نیز از ساخت پایگاه های امداد و نجات به دست خیرین گرفته تا تجهیز مراکز توانبخشی قابل تقدیر است و همه این اتفاقات خوب به دست فعالان داوطلب انجام میشود .
متقی ادامه داد:در وقایع غزه نیز درخواست های زیادی از بخش داوطلبان جمعیت هلال احمر برای حضور در غزه داشتیم که متاسفانه این امر امکانپذیر نیست اما محموله های داوطلبانه برای ارسال کمک به غزه از سراسر کشور بسیار چشمگیر است و این نشان می دهد که خدمات داوطلبانه برگرفته ازشعایر دینی و مذهبی وکمک به همنوع است .
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه برای رفع معضلات خشکسالی در استان اصفهان که باز هم کمک های اعضای داوطلبان جمعیت هلال احمر بسیار چشمگیر است هستیم افزود:درشهرستان جرقویه و علیا که از ۵۰سال قبل تبعات خشکسالی اثرات بسیار بدی را در آن منطقه به جای گذاشته بود با حضور اعضای داوطلبان هلال احمر طرح توانمند سازی و آموزش شغل های جدید به مردم آغاز شد به گونه ای که پس از آموزش افراد به آنان وسایل مورد نیاز شغل جدید نیز اهدا گردید و اکنون ثبات درآن منطقه حاکم شده و افراد به جای اینکه مددجو باشند کارآفرین شده اند . لذا این افتخار بزرگی برای جمعیت هلال احمر و بخش داوطلبان است .
وی تصریح کرد:در شهرستان جرقویه علیا شاهد کمک ۶میلیارد تومانی جوانی دراین شهرستان برای ترویج و آموزش شغل های جدید بودیم که خدمت داوطلبانه را نوید می دهد.
متقی،با اشاره به اینکه استان اصفهان به لحاظ خدمات داوطلبانه مایه مباهات کشور است گفت:با توجه به اینکه نیازهای مردم در بخش های مختلف متفاوت تر شده است لذا باید خدمات داوطلبی نیز با ارائه خدمات جدیدتری ازجمله اشتغال و کارآفرینی همراه باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان،تاکید کرد:بانک امانات و تجهیزات پزشکی نیز باید به دنبال خدمات جدید و متمرکز باشد،ارایه خدمات تخصصی داوطلبانه طرحی است که با قوت آن را دنبال می کنیم و اکنون ما در بخش هنرمندان،مترجمان،حقوقدانان،ورزشکاران گروه های تخصصی تشکیل داده ایم.
وی با اشاره به اینکه بخش داوطلبان شالوده جمعیت هلال احمر هستند افزود:تقدیر از داوطلبان تقدیر از خاص ترین افراد در هلال احمر است .لذا ما آماده کسب نظرات و پیشنهادات جمعیت داوطلبان در استان اصفهان هستیم .
وی گفت: روح خدمات داوطلبانه خدمت رسانی بی منت به افراد نیازمند است و عزت جمعیت هلال احمر به داوطلبان آن است لذا ما باید با تلاش جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم گام برداریم .

 

کار داوطلبی در ایران یک فرهنگ است
در ادامه این مراسم، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه کمک عاقلانه به همنوع ازخدمات داوطلبانه انسانی است افزود:در ایران کار داوطلبی یک فرهنگ است چرا که از دیرباز فرهنگ کار داوطلبی در بخش کشاورزی،دریا وغیره ریشه داشته است .
حجت الاسلام و المسلمین فعال،افزود:در کشور ما نگاه به کار داوطلبانه جور دیگری است به گونه ای که در دوران دفاع مقدس رزمندگان داوطلبانه پا در میدان می‌گذاشتند و معبر را برای لشکر و گروهان باز می کردنند تا عملیات ها با موفقیت طی شده و خاک این سرزمین به دست دشمنان نیفتد.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان هیچ گاه بی اعتنا به امور داوطلبانه نیستند تاکید کرد:خدمات داوطلبانه برگرفته از درون مایه های انسانی ملی و مذهبی است.
وی بیان داشت:ما در جمعیت هلال احمر تسهیل کننده امور برای داوطلبان هستیم چرا که در همه امور این داوطلب است که کاراصلی را انجام میدهد.

 

رونق کمک های داوطلبانه هلال احمر درسال جاری
همچنین معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه خدمات داوطلبی در سال جاری از رونق خاصی برخوردار بود گفت:امسال در بخش کمک های حمایتی دارو و درمان ۲۸میلیارد ریال هزینه شد،همچنین ۱۰۲ مورد تجهیزات پزشکی به ارزش ۷میلیارد ریال توسط جمعیت داوطلبان هلال احمر اصفهان به نیازمندان اهدا شد.
ردانی پور،افزود:از دیگر خدمات داوطلبانه جمع آوری کمک های مردمی برای سیل افغانستان و کمک به مردم غزه ۸میلیارد ریال، اجرای طرح های داوطلبی بالغ بر۹۸میلیارد ریال،اهدای ۱۱۷۰مورد خون،توزیع ۱۷هزار سبد معیشتی به ارزش ۸۲میلیارد ریال،اعزام ۴۲مورد کاروان سلامت به مناطق محروم، همچنین کارآفرینی و آبرسانی برای مقابله با خشکسالی۱۰۰میلیارد ریال هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه در این مراسم از ۵۷نفر برگزیده داوطلب خیر و منتخب در استان اصفهان تجلیل شد افزود:این افراد گزیده ای از ۱۲هزار داوطلب در نصف جهان هستند که در بخش های مختلف درتجهیز بانک امانات،ساخت پایگاه،کمک های معیشتی و غیره فعال بوده اند .