استاندار اصفهان: تشکیل کنسرسیوم حامی فعالان اقتصادی استان ضروریست

استاندار اصفهان گفت: تشکیل کنسرسیوم حامی فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ توسط بانک‌ها، مهمترین مصوبه امروز شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان بود.

عباس رضایی شامگاه شنبه در هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ فاقد مشکلات آبی می‌توانند در این کنسرسیوم شرکت کنند.

وی با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان گفت: در این راستا ۲ راه‌حل مطرح شد یکی‌اینکه مشکلات واحدها و فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی را احصا و دیگر اینکه طرح‌های دارای قابلیت واگذاری را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم.

رضایی تصریح کرد: از این رو طرح‌های واجد قابلیت واگذاری به بخش خصوصی و فاقد موانع قانونی احصا شدند تا بخش خصوصی، بیشتر در زمینه آنها سرمایه‌گذاری کند.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ۲ جلسه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی در سال جاری بصورت ویدیو کنفرانس و  جلسه امروز هم با رعایت مفاد پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

استاندار اصفهان گفت: در جلسه امروز، مباحث مربوط به کرونا و دوره پس از آن و همچنین بسته‌های حمایتی سازمان‌های ذیربط از فعالان اقتصادی در راستای رونق اقتصادی در سال جهش تولید مطمح نظر قرار گرفت.

رضایی اضافه کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح شده در جلسه امروز بسته‌های تامین اجتماعی بود که ۹ مورد آن به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: برای مبارزه با کرونا باید ایمنی جمعی رُخ دهد که این مولفه در کاشان و آران و بیدگل اتفاق افتاده که در نتیجه آن شاهد کاهش محسوس این بیماری در این ۲ شهرستان بودیم.

وی با بیان اینکه اصفهان از حیث کرونا منطقه زرد محسوب می شود، از شهروندان خواست، این بیماری را جدی بگیرند زیرا کرونا در میان ما وجود دارد و  هنوز وارد دوران بعد از آن نشده‌ایم.

استاندار اصفهان هشدار داد: اگر از به روز کردن خود با مسائل کرونا و پسا کرونا غافل شویم دچار خسران می‌شویم پس باید با شرایط روز کرونا، خود را تطبیق دهیم.

وی اظهار داشت: توانایی بالایی در استان اصفهان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای حل مسائل و مشکلات دوره پسا کرونا از آن استفاده کرد.

 تکوین اصلاح ساختار برای توانمندسازی فعالان اقتصادی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن کشاورزی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم گفت: این مجلس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو با توجه به شرایط موجود باید نقش مهمی در راستای مسائل اقتصادی ایفا کند.

مسعود گلشیرازی افزود: مطالبه ما از مجلس یازدهم این است که نگرانی فعالان اقتصادی در راستای اجرا نکردن قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مشارکت عینی مردم در اقتصاد و در قانون‌های متعدد از جمله بهبود کسب و کار پیش بینی شده است که باید با محوریت اتاق بازرگانی در تبیین قوانین در بخش نامه‌ها و دستورالعمل‌ها صورت بگیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی اصفهان ادامه داد: در اتاق بازرگانی اصفهان، اصلاح ساختار برای  توانمندسازی فعالان اقتصادی رقم خورده است تا دوران پسا کرونا را به سرانجام مطلوب برسانیم.

وی با اشاره به افتتاح نخستین شورای حل اختلاف صلح در اتاق اصفهان اظهار داشت: امیدواریم این ساز و کار امید بخش، تسهیل کننده و قوام بخش فعالیت‌های اقتصادی باشد و به حل اختلاف‌های فعالان اقتصادی با دستگاه‌های ذیربط منجر شود.

تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری، اقدامات دستگاه اجرایی در جهت بهبود شاخص کسب و کار از  دیگر مصوبات هشتاد و هشتمین جلسه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی در استان اصفهان بود.