استارلینک عصای توسعه روستایی!

در حال حاضر حدود 100 پایانه اینترنت استارلینک در ایران فعال هستند و وعده داده بود که در ماه سپتامبر اینترنت استارلینک را به ایران بیاورد. زمانی که به تصمیم شورای امنیت کشور، اینترنت ایران با اعمال محدودیت مواجه شد و البته وعده‌ای که به استناد دیوار گویا محقق شد!

امین رضایی : همین یکی دو روز پیش بود که خبر جالبی منتشر شد؛ ادعایی درباره فعالیت ۱۰۰ دستگاه پایانه اینترنت استارلینک در ایران. خبری که اتفاقاً منبع موثقی داشت؛ مدیرعامل اسپیس‌ایکس ایلان ماسک.

او اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۱۰۰ پایانه اینترنت استارلینک در ایران فعال هستند و وعده داده بود که در ماه سپتامبر اینترنت استارلینک را به ایران بیاورد. زمانی که به تصمیم شورای امنیت کشور، اینترنت ایران با اعمال محدودیت مواجه شد و البته وعده‌ای که به استناد دیوار گویا محقق شد!

بد نیست بدانید طی جنگ روسیه و اوکراین نیز ایلان ماسک با ارسال ۱۰۰۰ پایانه استارلینک به کشور اوکراین توانست به برقراری اتصال اینترنت در این کشور کمک کند. اوکراین اکنون ۲۰ هزار گیرنده استارلینک دارد.

نکته جالب اینجاست روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اینترنت ماهواره‌ای و به طور مشخص استارلینک سخن گفت.

عیسی زارع پور گفت: هر اپراتور که بخواهد در قلمروی یک کشور سرویس ارائه کند باید قواعد سرزمینی آن کشور را رعایت کند. ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت ماهواره‌ای ارائه می‌دهند استقبال می‌کنیم. وی ادامه داد: ما این قواعد را به همه این اپراتورها از جمله استارلینک ابلاغ کرده‌ایم و اگر این قواعد را بپذیرند، ما از فعالیت آنها استقبال می‌کنیم. ما ۳ هزار روستا داریم که هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد.