استارت‌آپ‌ها زمینه ساز فعالیت‌های جدید و غیر سنتی هستند

    استاندار اصفهان گفت: کارهای سنتی نتیجه ثمر بخشی برای پیشبرد امور ندارد و شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها زمینه ساز فعالیت‌های جدید در استان هستند. عباس رضایی در جلسه مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان افزود: ایستایی نشان‌دهنده ضعف یک سازمان و پویایی و نشاط نشان‌دهنده موفقیت یک سازمان است […]

 

 

استاندار اصفهان گفت: کارهای سنتی نتیجه ثمر بخشی برای پیشبرد امور ندارد و شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها زمینه ساز فعالیت‌های جدید در استان هستند. عباس رضایی در جلسه مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان افزود: ایستایی نشان‌دهنده ضعف یک سازمان و پویایی و نشاط نشان‌دهنده موفقیت یک سازمان است که می‌تواند آن را ماندگار کند.

وی بر جلوگیری از فعالیت جزیره‌ای سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری تاکید کرد و گفت: تاکنون برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها جزیره‌ای عمل کرده‌اند و از امروز هیچ شرکت و سازمانی نباید جزیره‌ای عمل کند.

استاندار اصفهان ادامه داد: عادت کرده‌ایم وقتی پشت میز می‌نشینیم فکرکنیم که اختیار کل آدم‌ها و آخرت دست ماست در حالی که اینگونه نیست و اختیارات مدیران و مسئولان چارچوب‌هایی دارد که باید در این چارچوب‌ها و ضوابط و مقررات عمل کنیم.

وی خواستار تغییر عنوان شورای هماهنگی به شورای سیاستگذاری سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان شد و اظهار داشت: همه تصمیم‌ها برای سازمان‌ها و شرکت‌های یادشده باید در این شورا اتخاذ شود و این راهبر موجب می‌شود تا از جزیره‌ای عمل کردن سازمان و شرکت‌ها جلوگیری شود.

رضایی با بیان اینکه هرگونه انتصاب و جا به جایی مدیران پس از طرح و موافقت این شورا باید عملیاتی شود، بیان کرد: از چابک سازی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان باید جلوگیری شود.

وی مدیران سازمان و شرکت‌های دولتی استان را به ساده زیستی و حفظ بیت المال توصیه کرد و گفت: از انجام رفتارها و اقدام‌هایی که به سازمان‌ها و شرکت‌ها هزینه وارد می‌کند و به بیت المال ضربه می‌زند باید خودداری کنیم. استاندار اصفهان همچنین مدیران را به اخلاق مداری و برخورد شایسته با کارکنان توصیه کرد و گفت: کارکنان برده ما نیستند و در مواردی که رفتاری بر خلاف قانون سر زده باشد باید براساس قانون با آن برخورد کرد. وی طرح این پرسش که مدیریت صحیح و شایسته نیاز به ایجاد فضای پلیسی و امنیتی ندارد، گفت: فضای کار در ادارات و شرکت‌ها باید فضای همدلی، نشاط و پویایی باشد و مدیری موفق است که بر دل‌ها حکومت کند. رضایی حسابرسی دقیق از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای جلوگیری از فساد مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از تجارب دیگر استان‌ها برای اداره امور سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به استانداری اصفهان استفاده کرد. رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان نیز در این جلسه بودجه کل این سازمان را ۱۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای اجرای طرح کنارگذر شرق اصفهان اختصاص یافته است.