از ۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بهره برداری شد

آزاده سلیمان نژاد: در هفته سی و چهارم طرح پویش الف – ب – ایران بهره برداری از ۲۵ پروژه مهم صنعت آب و برق در قالب ۱۴ طرح در استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران و اردبیل با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد. پنجشنبه […]

آزاده سلیمان نژاد: در هفته سی و چهارم طرح پویش الف – ب – ایران بهره برداری از ۲۵ پروژه مهم صنعت آب و برق در قالب ۱۴ طرح در استانهای آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران و اردبیل با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد. پنجشنبه ۱۱ دی ماه همزمان با بهره برداری از چندین طرح صنعت آب و برق در سراسر کشور، ۹ پروژه برق منطقه‌ای اصفهان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان با حضورمهندس همایون حائری معاون وزیر نیرو درامور برق و انرژی، استاندار اصفهان و جمعی از مسئولین محلی در پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور در این مراسم که از طریق ویدئو کنفراس انجام شد گفت: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد ۱۴۴ سد در کشور داشتیم و روزی که خداحافظی می‌کنیم ۲۰۱ سد به یادگار می‌گذاریم، حسن روحانی افزود: ۷ سد در این هشت سال به افتتاح می‌رسد که امروز چهل و هشتمین سد افتتاح شد و باید بقیه را تا پایان دولت تکمیل کنیم.

 به گفته وی در حوزه شبکه آبیاری، دولت در هشت سال اخیر، ۳۳۳ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مرحله یک و دو که مربوط به وزارت نیروست را احداث کرد که رقم بسیار بزرگی در تاریخ ایران است. ضمن اینکه ۵۶ تصفیه خانه آب شهری و ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد.

حسن روحانی با بیان اینکه قدم‌های بسیار خوبی در مسیر تأمین آب و برق مردم برداشته شد از وزارت نیرو، شرکت‌های خصوصی و مهندسان جوان کشور تقدیر کرد و گفت: ما امروز دو عرصه در برابر خودمان داریم و هر دو عرصه برای ما مهم هستند؛ یکی عرصه مقاومت در برابر جنگ اقتصادی است که از سال ۹۷ به ما تحمیل کردند.

وزیر نیرو نیز در این مراسم گفت: جمعیت بهره‌مند روستایی دارای دسترسی به آب سالم و پایدار با احتساب ۹۰۰ هزار نفر پیش از دولت تدبیر و امید تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰.۲ میلیون نفر خواهد رسید. رضا اردکانیان اظهارداشت: تا امروز با احتساب روستاهایی که هم اینک دسترسی به آب سالم و پایدار خواهند یافت، به ۱۱ هزار و ۹۶۲ روستا آبرسانی شده است

وی با بیان اینکه بیش از هشت میلیون نفر به شبکه آب شرب سالم و پایدار روستایی دسترسی دارند، تصریح کرد: تا پایان دولت دوازدهم این رقم به ۹.۳ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

همایون حائری معاون وزیر نیرو هنگام افتتاح این طرح‌ها با حضور در اصفهان گفت: ۹ پروژه صنعت برق شامل پروژه‌های برق منطقه‌ای شامل ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه، ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت لنجان، نیروگاه مقیاس کوچک ۱۰ مگاواتی سبز سپاهان، ایستگاه سیار ۶۳ به ۲۰ کیلوولت گز، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان، بخشی از اتصالات فوق توزیع ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت کهندژ، بخشی از اتصالات فوق توزیع ایستگاه ۲۳۰ لنجان، بخشی از اتصالات انتقال ایستگاه ۲۳۰ لنجان و اتصال انتقال ایستگاه ۴۰۰ کیلوولت هسنیجه است که امروز بهره برداری از آن آغاز شد.

وی افزود: ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار با دو قسمت ۴۰۰ و ۶۳ کیلوولت، یکی از پروژه‌های مهم و زیربنایی صنعت برق اصفهان است که بهره برداری از آن آغاز می‌شود.

به گفته حائری، پست مذکور یکی از ۵ پستی است که با اعتبار بانک توسعه اسلامی و با هدف افزایش پایداری شبکه سراسری، کاهش افت ولتاژ مصارف صنعتی، تأمین دیماند مصرفی متقاضیان ومشترکین مناطق شمال اصفهان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی به مشترکین و تغذیه ایستگاههای ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مورچه خورت ۱، شهرک بزرگ صنعتی ۱ و ۲، هسنیجه، علویجه، آزادگان، سیمان ساروج و نورد لوله کاویان احداث گردیده و برق ایستگاه مذکور از ورود و خروج خطوط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شهید منتظری-پست ۴۰۰ کیلوولت گلپایگان تأمین می‌گردد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت لنجان نیز یکی دیگر از ۵ پست انتقال نیروی برق است که با اعتبار بانک توسعه اسلامی به ظرفیت ۳۲۰ مگاولت آمپر با اعتباری معادل ۲۸۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۶.۲۵ هکتار در غرب اصفهان ودر مجاورت شهرک صنعتی فولادقرارگرفته است.

همایون حائری با اعلام اینکه ۸ طرح زیربنایی برق و یک نیروگاه هدیه دولت به اصفهان است افزود: اعتبار این طرح‌ها حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام شده و پروژه‌ها شامل ایستگاه‌های توزیع، اتصالات فوق توزیع، اتصالات انتقال و یک نیروگاه مقیاس کوچک است

وی گفت: ایستگاه ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه (از توابع مهردشت شهر علویجه در شمال غربی استان)، ایستگاه ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت شهرستان لنجان، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهر گز، ایستگاه سیار ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی بزرگ اصفهان از جمله این طرح‌هاست