از توسعه اقتصادی و گردشگری تا کاهش آلایندگی و ترافیک با افتتاح آزادراه شرق اصفهان

پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان سهم زیادی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری کشور دارد، علاوه بر آن سبب کاهش بار ترافیک، کاهش آلایندگی و همچنین کاهش زمان مسافرت خواهد داشت. به گزارش ستاد خبری پروژه آزادراه شرق اصفهان، با افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان مسیر اتصال شمال به جنوب ۳۵ کیلومتر کمتر […]

پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان سهم زیادی بر توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری کشور دارد، علاوه بر آن سبب کاهش بار ترافیک، کاهش آلایندگی و همچنین کاهش زمان مسافرت خواهد داشت.

به گزارش ستاد خبری پروژه آزادراه شرق اصفهان، با افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان مسیر اتصال شمال به جنوب ۳۵ کیلومتر کمتر می‌شود؛ ۸۰ دقیقه از زمان سفر از شمال تا جنوب کشور کاهش پیدا می‌کند. از مهم‌ترین اهداف و مزایای پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان می‌توان به تسریع در سریس دهی حوادث غیر مترقبه و ایجاد محور جایگزین با موضوع پدافند غیرعامل، تسریع در حمل و نقل بار و مسافر استان‌های شمالی تهران، اصفهان، فارس و بوشهر، کوتاه کردن مسیر تردد خودروهای عبوری از شهر اصفهان که از نیمه شمالی کشور به سمت استان‌های جنوبی و بالعکس در تردد هستند، افزایش بهره‌وری آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان و تکمیل کریدور شمال – جنوب کشور اشاره کرد.

در پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان که با همت مهندسان ایرانی در حال بهره‌برداری است چهار پل پیش بینی شده در مسیر آزادراه شرق اصفهان با مطالعات قابل توجه و به منظور تسهیل عبور و مرور هم وطنان کشور، طراحی و اجرا شده و از حیث نوع اجرا و مصالح به کار رفته، از پل‌های مثال زدنی پروژه‌های عمرانی کشور به حساب می‌آیند.

تلاش‌های قابل توجه صورت گرفته در آزادراه شرق اصفهان در تمامی بخش های خاکریزی، خاکبرداری، زیر اساس و اساس، عملیات فولادی سبک و سنگین، بتن ریزی و آسفالت با نهایت دقت و کیفیت انجام شده تا مسیری ایمن و روان در اختیار هم وطنان قرار گیرد.

تأثیرات قابل توجه تکمیل آزادراه شرق اصفهان

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به کوتاه شدن مسیر مسافران در این پروژه، گفت: این آزادراه مسیر شمال-جنوب کشور را از ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر در مقاطع مختلف کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را از ۳۰ دقیقه تا ۸۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

علیرضا صلواتی پیرامون تأثیرات مثبت پروژه آزادراه شرق اصفهان اظهار داشت: آزادراه شرق اصفهان مسیری ایمن و روان است و دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند.

پد هلی‌کوپتر امداد و نجات و مجتمع‌های بین‌راهی پیشرفته

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای آزادراه شرق اصفهان خاطرنشان کرد: احداث پایگاه‌های هلال‌احمر، اجرای پد هلیکوپتر امداد و نجات، پیش‌بینی احداث ۵ مجتمع بین‌راهی پیشرفته و به‌روز نیز در دستور کار ما درباره این پروژه است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان اضافه کرد: همه تلاش ما، ارتقای طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان اصفهان، بهبود راه‌های دسترسی مردم و تکمیل کریدور شمالی – جنوبی کشور است.

تاثیر پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان در توسعه گردشگری کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز پیرامون پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان گفت: این آزادراه از کنار قطب‌های مهم گرشگری مانند نطنز و کاشان عبور می‌کند و تاثیر خوبی در گردشگری دارد.

فریدون اللهیاری در مورد تاثیر افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان در توسعه گردشگری استان اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان هدف مهم گردشگری در کشور محسوب می‌شود و کریدور ارتباطی شمال، جنوب، غرب به شرق است و این اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: راه از زیرساخت‌های مهم توسعه گردشگری است به ویژه اینکه بخش مهمی از تورهای ما در استان برای بازدید از مناطق هدف می‌توانند از این مسیر استفاده کنند و قطعا در گردشگری تاثیر مثبتی دارد.

آزادراه شرق اصفهان و ارمغان‌هایی که سالها منتظرش بودیم

وزیر راه و شهرسازی نیز پیرامون آزادراه شرق اصفهان گفت: آزادراه شرق اصفهان،  سهم بسیار زیادی در کاهش زمان مسافرت، مصرف سوخت، آلایندگی‌های شهری، مشکلات ترافیکی و نیز اتلاف وقت و انرژی مردم خواهد داشت و ترافیک استان‌های جنوبی از جمله یزد، خوزستان، بوشهر و شیراز را به بخش شمالی کریدور شمال- جنوب منتقل می‌کند.

محمد اسلامی در مورد تاثیرات مثبت آزادراه شرق اصفهان برای خود شهر اصفهان خاطرنشان کرد: بار ترافیکی عبوری از اصفهان، عمدتا کامیون‌های باری و اتوبوس‌ها هستند که واقعا هیچ ضرورت و  نیازی برای عبور و توقف درون شهر اصفهان ندارند آزادراه شرق اصفهان، کمک بسیار زیادی می‌کند به کاهش ترافیک و آلایندگی‌های صوتی و زیست محیطی که برای ناحیه جنوب و شرق اصفهان به وجود آمده است.

کاهش ۱۵ میلیون لیتری مصرف سوخت

وی به ارائه برخی آمار و ارقام پرداخت و افزود: طبق محاسبات انجام گرفته، با افتتاح آزادراه شرق اصفهان سالیانه ۱۵ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی سفر ایمن را حق مردم دانست و بیان کرد: حق مردم ما است که سفرهای ایمن داشته باشند و ظرفیت راه‌های آن‌ها گسترش پیدا کند و با میزان تردد آن‌ها متناسب باشد. ما تعیین نمی‌کنیم که شهری آزادراه داشته باشد یا خیر بلکه این میزان تردد و ترافیک است که تعیین می‌کند هر مسیر‌ چه ظرفیتی را لازم دارد. در این زمینه هم اصفهان نه به این خاطر که اصفهان است، بلکه به عنوان یک مرکز کانونی که سهم بزرگی در تولید و عرضه و مبادلات دارد نیازمند چنین آزادراهی است.