از بی خبری خبرنگاران تا سوخت نشدن حقوق ها تا آخر سال

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت و اولویت پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری، گفت: امیدوارم اگر مدیران شهرداری در مقاطعی در پرداخت حقوق کارکنان یا امور رفاهی دچار مشکل شدند این قول را به نیروهایشان بدهند که ممکن است دیر و زود داشته باشد، ولی تا پایان سال سوخت و سوز ندارد.

علیرضا نصر اصفهانی در یکصد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که صبح امروز (یکشنبه ۳۱ فروردین) برگزار شد، با تبریک ۲۹ فروردین، روز ارتش و قدردانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران که در کنار فعالیت های نظامی و امنیتی، در بحران ها و این روزها مقابله با کرونا نیز در میدان هستند، اظهارکرد: خیران اصفهان این روزها برای کمک به خانواده های نیازمند با حفظ شأن و منزل آنها در تلاش هستند که جای قدردانی دارد.

وی با قدردانی از رسانه هایی که یار و یاور مدیریت شهری هستند و با اطلاع رسانی به موقع، درست، صادقانه و شجاعانه رسالت خطیر خود را دنبال می کنند، گفت: امروز یکی از ماموریت های همه ما این است که با اطلاع رسانی درست از خدماتی که انجام می شود امیدبخشی به شهروندان داشته باشیم و سطح اعتماد مردم به مدیریت شهری را افزایش دهیم که رسانه ها در این زمینه می توانند بسیار موثر باشد.

وقتی رسانه ها از امور شهر بی اطلاع اند از مردم نمی توان انتظاری داشت

نصر اصفهانی با اشاره به برگزاری اولین نشست خبری مجازی با خبرنگاران، افزود: سوالات خبرنگاران نشان داد مدیریت شهری باید تلاش بیشتری برای اطلاع رسانی کند، چراکه وقتی اصحاب رسانه از بسیاری از پروژه ها و اقدامات شهر بی اطلاع باشند نمی توانیم از عموم مردم انتظار داشته باشیم از امور شهر مطلع باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مهمترین رکن اطلاع رسانی، امیدبخشی به مردم در شرایطی است که گاهی یأس و ناامیدی بر زندگی مردم حاکم شده و می تواند زمینه ساز بسیاری از اتفاقات نامطلوب در شهر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های مدیریت شهری تنظیم درآمدها و مخارج است، تصریح کرد: بودجه سال ۹۹ با تلاش شبانه روزی شهرداری و شورای شهر اصفهان به تصویب رسید و الان قرار است در شهرداری های مناطق در کنار مصوبات، لایحه ۵۲ بندی را که پس از بحث و تبادل نظر، مورد تصویب استانداری قرار گرفت، رصد کنیم تا ببینیم مصوبات چه مسیری را در شهرداری ها طی می کند و به موقع تصمیم گرفته و تنظیم دخل و خرج را در کنار هم داشته باشیم.

قول مدیران شهرداری برای سوخت و سوز نشدن حقوق ها تا آخر سال

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه لازمه ادامه خدمات رسانی به شهروندان، پرداخت هزینه و لازمه پرداخت هزینه تحقق درآمدهاست، افزود: در این راستا یکی از موارد مهم پرداخت حقوق و مزایای کارکنان است که در اولویت قرار دارد و امیدوارم اگر مدیران شهرداری در مقاطعی در پرداخت حقوق کارکنان یا امور رفاهی دچار مشکل شدند این قول را بدهند که ممکن است دیر و زود داشته باشد ولی تا پایان سال سوخت و سوز ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مدارس از یک ماه پیش از عید، گفت: انتظار داریم هیئت مدیره و مدیرعامل تاکسیرانی و اعضای کمیسیون ماده ۱۸ که متشکل از آموزش و پرورش و شهرداری است تمهیداتی بیندیشند که تکلیف رانندگان و شرکت ها مشخص شود، در عین حال که انتظار می رود آموزش و پرورش هرچه زودتر تکلیف دانش آموزان را مشخص کند، چراکه این روزها دانش آموزان و والدین نگرانی هایی برای استفاده از نرم افزار شاد و آموزش دروس و آزمون های پایان سال تحصیلی دارند.

نصر اصفهانی با اشاره به فعالیت۵۰۰ باشگاه ورزشی در اصفهان، گفت: در برخی از باشگاه های ورزشی تردد زیادی هست و امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، اما برخی از باشگاه ها امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را دارند، بنابراین باتوجه به مشکلات زیادی که این باشگاه ها امروز دارند، امیدوارم برای شروع فعالیت برخی از باشگاه ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تصمیم گیری شود.