ارزهای دیجیتال خسته ­اند و در مسیر بازنشستگی!

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده هشدار داد که رمز ارزها بسیار خطرناک هستند و گزینه مناسبی برای پس‌انداز بازنشستگی محسوب نمی‌شوند. موضوع استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده دیجیتال برای دوران بازنشستگی آمریکایی‌ها همچنان به‌شدت موردبحث است. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده در مورد اعلام فیدلیتی برای استفاده از بیت کوین به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های ۴۰۱ (k) […]

وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده هشدار داد که رمز ارزها بسیار خطرناک هستند و گزینه مناسبی برای پس‌انداز بازنشستگی محسوب نمی‌شوند. موضوع استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده دیجیتال برای دوران بازنشستگی آمریکایی‌ها همچنان به‌شدت موردبحث است. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات‌متحده در مورد اعلام فیدلیتی برای استفاده از بیت کوین به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری در طرح‌های ۴۰۱ (k) اظهار کرد: من به اکثر افراد استفاده از رمز ارزها را به‌عنوان پس‌انداز دوران بازنشستگی خود توصیه نمی‌کنم، این سرمایه‌گذاری بسیار مخاطره‌آمیز است. اعلام فیدلیتی به دنبال دستورالعملی بود که توسط وزارت کار (DOL) صادر شد و به مدیران طرح ۴۰۱ (k) در مورد مجاز کردن ارزهای دیجیتال در برنامه‌های بازنشستگی هشدار داد. فیدلیتی یکی از بزرگ‌ترین مدیران طرح ۴۰۱ (k) است. علی خاور، معاون وزیر در امور امنیت مزایای کارکنان هم گفت: وزارت کار نگرانی شدیدی نسبت به کار فیدلیتی دارد. وی تأکید کرد: ارزهای رمزنگاری‌شده می‌توانند خطرات جدی برای پس‌انداز بازنشستگی ایجاد کنند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۱۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به‌روز قبل ۷.۱۲ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۷.۷۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین بوده که در یک روز ۱.۰۵ درصد افزایش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۰.۷۸ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر ۶.۲۵ میلیارد دلار است که ۸.۳۶ درصد از کل حجم در ساعات اخیر بازار ارزهای دیجیتال است.