ادامه خاموشی‌ها تا ۱۵ شهریور

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی برای خاموشی ها تا ۱۵ شهریور خواهد بود، گفت: شاید برای مردم پیامک قطعی برق ارسال نشود، اما برای مشترکین دیماندی و صنایع برنامه قطعی برق را پیامک کرده ایم. محمدرضا نوحی درباره خاموشی های سراسری برق، اظهار کرد: یکی از دلایل خاموشی ها به […]

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی برای خاموشی ها تا ۱۵ شهریور خواهد بود، گفت: شاید برای مردم پیامک قطعی برق ارسال نشود، اما برای مشترکین دیماندی و صنایع برنامه قطعی برق را پیامک کرده ایم.

محمدرضا نوحی درباره خاموشی های سراسری برق، اظهار کرد: یکی از دلایل خاموشی ها به دلیل برهم خوردن تراز انرژی در کشور است، به این معنا که تولید و مصرف برق در کشور با یکدیگر همخوانی ندارد.
وی افزود: از سوی دیگر به دلیل کاهش و نبود بارش های زمستان و بهار، میزان تولید برق در کشور کاهش یافته است، به این معنا که برخی نیروگاه‌های برق آبی نتوانسته اند تولید سال های گذشته خود را داشته باشند، در نتیجه با کمبود برق مواجه هستیم.
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل خاموشی ها به گرمای زودرس امسال برمی گردد به این معنا که بار اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: از طرفی ورود زودهنگام چاه های کشاورزی موجب افزایش مصرف برق شده است، همچنین از سوی دیگر فعالیت رمزارزهای غیررسمی، بار زیادی را به شبکه تحمیل کرده است که قرار شده با کمک شرکت مخابرات ماینرها را شناسایی و به مراجع ذی صلاح معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه به دنبال افزایش مصرف برق، توانیر به دنبال پیاده کردن مدیریت مصرف بار در کشور است، اظهار کرد: این مدیریت موجب شده تا همکاران ما بر روی خاموشی ها برنامه ریزی کنند و خود توانیر نیز به استان‌ها اعلام می کند که مثلا امروز چقدر باید مدیریت بار انجام دهند و براساس آن در هر استان مدیریت بار بین مصرف کنندگان خانگی و صنعتی تقسیم می شود.
نوحی با اشاره به اینکه برای مدیریت بار قراردادهایی با بخش صنعت منعقد کرده ایم و صنایع براساس قرارداد خود در ساعات پیک، کاهش مصرف دارند و این برنامه مشخص است، اضافه کرد: برنامه و جدول زمان بندی خاموشی های برق بر روی سایت شرکت توزیع برق شهرستان و استان مشخص است و مشترکین می توانند با روش های مختلف و رمز رایانه از زمان خاموشی های مطلع شوند.
وی افزود: البته طی چند روز گذشته که هوا اندکی خنک شده است، مدیریت بار در استان تقریبا از ساعت ۶ و نیم عصر به بعد حذف و خاموشی نداشته ایم.
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان، از شهروندان اصفهان خواست تا حد امکان در مصرف برق صرفه جویی کنند تا از میزان خاموشی ها کاسته شود.
وی تاکید کرد: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته برخی واحدهای نیروگاهی که به دلیل تعمیرات اساسی باید در تیر ماه وارد مدار می شدند، قرار است زودتر وارد مدار شوند تا بتوانیم بخشی از خاموشی ها را کمتر کنیم.