اختصاص سهمیه روغن و برنج به اصفهان/ تصمیمات مشترک دولت و مجلس برای ساماندهی بازار

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به تاثیر محدودیت های ارزی در گرانی کالاهای اساسی، گفت: امیدواریم با توجه به گشایش های صورت گرفته و تصمیمات مشترک دولت و مجلس در مباحث ارزی و وعده اخیر بانک مرکزی، به زودی شاهد ساماندهی نرخ ارز در بازار باشیم و به دنبال […]

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به تاثیر محدودیت های ارزی در گرانی کالاهای اساسی، گفت: امیدواریم با توجه به گشایش های صورت گرفته و تصمیمات مشترک دولت و مجلس در مباحث ارزی و وعده اخیر بانک مرکزی، به زودی شاهد ساماندهی نرخ ارز در بازار باشیم و به دنبال آن قیمت کالاهای اساسی ساماندهی، کنترل و تثبیت شود.

ایرج موفق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل وضعیت نابسامان قیمت ها در بازار و افزایش قیمت و کمبود کالاهای اساسی، اظهار کرد: بخشی از این شرایط به مباحث ارزی تامین کالاها برمی گردد که پیشتر با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می شد، اما امروز به دلیل برخی محدودیت ها با ارز نیمایی وارد کشور می شود و ما شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط موجود برخی واحدهای عمده و خرده فروشی با مصوبه ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت دریافت کردند، گفت: اگرچه امروز برخی افزایش قیمت ها مجاز و در سیستم تعریف شده است، اما برخی افزایش قیمت ها غیرمجاز بوده و واحدهای صنفی مرتکب تخلف می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به جلسه برنامه ریزی هفته گذشته استانداری اصفهان و تاکید استاندار اصفهان بر نظارت قیمت ها، گفت: در این جلسه طرح ویژه ای برای بازرسی و نظارت بر قیمت کالاها در نظر گرفته شد و به زودی در استان اجرا می شود.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با اجرای این طرح، بخش اعظمی از ساماندهی قیمت ها در استان اصفهان عملیاتی شود، اما تا زمان پیاده شدن آن، ناچاریم از کمک دستگاه های اجرایی مختلف بهره گیریم.

موفق تاکید کرد: به طور قطع با اجرای این طرح شرایط برای کنترل قیمت ها در استان مهیا خواهد شد و افرادی خاطی شناسایی و به تعزیرات معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی در اصفهان، گفت: اگرچه کمبود برخی کالاهای اساسی همچون روغن و برنج وجود داشت، اما اکنون سهمیه ای برای استان مشخص و ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درباره نگرانی مردم از گرانی کالاهای اساسی، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به گشایش های صورت گرفته و تصمیمات مشترک دولت و مجلس در مباحث ارزی و وعده اخیر بانک مرکزی، به زودی شاهد ساماندهی نرخ ارز در بازار باشیم و به دنبال آن قیمت کالاهای اساسی ساماندهی، کنترل و تثبیت شود و در ادامه شاهد کاهش قیمت ها و نظارت بهتر بر قیمت ها شویم.