به همت مبتکر ایرانی محقق شد؛

اختراع مایع شوینده گیاهی چندمنظوره با ویژگی کاهش ۸۰ درصدی مصرف آب

برای شست و شوی یک فرش ۱۲ متری نیاز به مصرف حداقل ۳۵۰۰ تا چهار هزار لیتر آب است اما میزان آب مورد نیاز شست و شو با استفاده از این مایع شوینده ضدعفونی کننده به ۵۰۰ لیتر کاهش پیدا خواهد کرد

مبتکر کشورمان از اختراع مایع شوینده و ضدعفونی کننده چند منظوره فرآوری شده از مواد طبیعی و گیاهی با قابلیت جذب در طبیعت خبر داد و گفت: استفاده از این مایع شوینده در مصارف خانگی، حداقل ۸۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب به دنبال خواهد داشت.
نادرقلی قرائیان در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در توضیح این اختراع خود اظهار داشت: این مایع شوینده چندمنظوره، ضدعفونی کننده و گندزدا با قابلیت جذب در طبیعت از مواد طبیعی و گیاهی تهیه شده است. این اختراع از قابلیت جایگزینی چندین ماده شوینده بهداشتی و صنعتی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه، این مایع شوینده گیاهی دارای قدرت پاک کنندگی و ضدعفونی کنندگی فوق العاده بالایی است، گفت: با توجه به طبیعی بودن این اختراع می توان گفت در هزینه های ریالی و مصرف آب و برق نیز به میزان ۸۰ درصد صرفه جویی به دنبال خواهد داشت.

این عضو انجمن مخترعان کشورمان می گوید: امتیاز این اختراع به گونه ای است که اثرات مواد شیمیایی را به سهولت و سرعت از روی تمام وسایل پاک خواهد کرد و این مایع شوینده برای طبیعت، انسان و حیوانات هیچ عوارضی به دنبال نخواهد داشت.
به گفته این مخترع کشورمان، آب مصرفی حاصل از شست‌وشو بواسطه این مایع شوینده گیاهی را می توان مجددا بازیافت و در بخش های مختلف مورد استفاده قرار داد. قرائیان با تاکید بر اینکه، این اختراع تحولی شگفت انگیز در صنعت مواد شوینده بهداشتی درپی خواهد داشت، با ذکر مثالی گفت: برای شست و شوی یک فرش ۱۲ متری نیاز به مصرف حداقل ۳۵۰۰ تا چهار هزار لیتر آب است اما میزان آب مورد نیاز شست و شو با استفاده از این مایع شوینده ضدعفونی کننده به ۵۰۰ لیتر کاهش پیدا خواهد کرد. وی در توضیح بیشتری افزود: بعد از خیس کردن فرش می توان بوسیله یک جارو تمام سطح فرش را آغشته به این مایع شوینده گیاهی کنیم و مدت یک تا یک و نیم ساعت فرش را به حال خود رها کرده سپس با پاروی فرش عمل آبکشی را انجام دهیم. این مخترع ادامه داد: در نهایت فرش با کمترین خستگی و کمترین میزان استفاده از آب و بدون هر نوع مایع شوینده شیمیایی و مضر، ضدعفونی و گندزدایی شده و فوق العاده تمیز، براق و شفاف خواهد شد. وی ادامه داد: از این مایع ضدعفونی کننده گیاهی همچنین می توان طبق دستورالعمل ساده برای شست و شوی سریع بسیاری از لوازم و اشیاء دیگر همچون انواع فلزات از جمله مس، برنز، طلا و نقره استفاده کرد.