اخبارسازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان

اعلام نتایج مسابقه شطرنج آنلاین کشوری نابینایان و کم بینایان نتایج رقابت قهرمانی شطرنج نابینایان و کم بینایان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین اعلام شد. رقابت قهرمانی شطرنج نابینایان و کم بینایان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین به همت معاونت ورزشی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان جمهوری […]

اعلام نتایج مسابقه شطرنج آنلاین کشوری نابینایان و کم بینایان

نتایج رقابت قهرمانی شطرنج نابینایان و کم بینایان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین اعلام شد.

رقابت قهرمانی شطرنج نابینایان و کم بینایان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین به همت معاونت ورزشی تفریحی شهرداری اصفهان با همکاری فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان جمهوری اسلامی ایران و انجمن روشن بین اصفهان برگزار شد.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مسابقات شطرنج آنلاین کم بینایان و نابینایان کشور در ۷ دور به روش سوئیسی ۱۴ آذرماه برگزار شد که در این مسابقات ۴۷ ورزشکار از قهرمانان برتر کشور و آسیا حضور داشتند.

حبیب اله ناظریان با اشاره به این که برگزاری چنین مسابقاتی عامل ایجاد انگیزه و امید برای ورزشکاران کم بینا و نابیناست افزود: برگزاری این مسابقات تاثیر مثبتی بر فعالیت های معلولین عزیز دارد و بدون شک همکاری معاونت ورزشی تفریحی شهرداری با فدراسیون معلولین، جانبازان و انجمن های معلولین، آینده ورزشی معلولین را تضمین خواهد کرد .

گفتنی است؛  امید کریمی، هادی مشیر آبادی، حسن توسلی، مجید باقری، محمد رضا علیزاده و فرزاد علیزاده به ترتیب مقام های اول تا ششم را کسب کردند.

بررسی وضعیت آلودگی نوری رصدگاه های ایران در یک آسترومینار نجومی

وضعیت آلودگی نوری رصدگاه های ایران در قالب سلسله برنامه های زنده اینترنتی آسترومینار مرکز نجوم ادیب بررسی می شود.

آلودگی نوری(Light pollution) نوعی آلودگی است که به روشن شدن بیش از حد یک محیط بر اثر نورهای مصنوعی گفته می‌شود.

آلودگی نوری باعث کاهش حد قدر(کم نورترین ستاره ای که در آسمان محل رصد قابل مشاهده است) و دیده نشدن ستارگان و اجرام آسمانی در آسمان می شود و مانند انواع دیگر آلودگی ها به محیط زیست آسیب می‌رساند.

مرکز نجوم ادیب وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در همین راستا در یکی دیگر از سلسله برنامه های زنده اینترنتی به بررسی وضعیت آلودگی نوری رصدگاه های ایران می پردازد.

این آسترومینار با حضور سهراب علی‌دوستی مدرس نجوم رصدی و پژوهشگر حوزه آلودگی نوری روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۱۸ به صورت آنلاین برگزار می شود.