احداث ۱۷۵ واحد مسکونی سیل‌زدگان اصفهان پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود

اصفهان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: عملیات اجرایی احداث ۱۷۵ واحد مسکونی مناطق سیل‌زده سال جاری در غرب و جنوب این استان پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود. محسن قوی بیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علاوه بر احداث این تعداد، یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی متاثر از سیل نیازمند تعمیرات […]

اصفهان- ایرنا- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: عملیات اجرایی احداث ۱۷۵ واحد مسکونی مناطق سیل‌زده سال جاری در غرب و جنوب این استان پس از تامین اعتبار آغاز می‌شود.

محسن قوی بیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: علاوه بر احداث این تعداد، یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی متاثر از سیل نیازمند تعمیرات هستند که کمک‌های بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازسازی آنها  در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

وی تعداد واحدهای خسارت دیده سیل فروردین و اردیبهشت امسال را یک‌هزار و ۹۷۵ واحد اعلام و اضافه کرد: برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان ۲۹۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: این اعتبار در قالب ۲۰۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۸۸ میلیارد ریال کمک‌ بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در اختیار مالکان آنها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که بر اثر سیل سال ۹۸ در این استان یک هزار و ۲۴۳ واحد مسکونی تعمیری و ۲ هزار و ۸۰ واحد نیازمند احداث مجدد شدند، گفت: صد در صد عملیات مرمت و تعمیر واحدها به اتمام رسیده و کار احداث ۲ هزار و ۸۰ واحد جدید تا شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد.

قوی بیان با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی یادآور شد: ساخت این واحدهای مسکونی تاکنون بطور تقریبی ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی به سیل زدگان با عنوان بلاعوض اجاره‌بها، بلاعوض معیشتی، بلاعوض ساخت واحدهای احداثی شهری و روستایی و بلاعوض تعمیری ارائه می‌شود.

تسهیلات طرح جامع مسکن روستایی با هدف احداث مسکن مقاوم، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها و تطبیق کالبد مسکن روستایی با زندگی امروزی به روستاییان ارائه می‌شود.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب با فرمان امام تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی تامین مسکن قشرهای کم‌ درآمد، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان بیش از ۲۰ خانوار دارند.