احتمال بازگشت خاموشی‌ها در روزهای گرم

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: با همکاری‌هایی مشترکان در روزهای اخیر شاهد کاهش خاموشی‌ها در شهر اصفهان بودیم که با توجه به روزهای گرم پیش رو ممکن است دوباره با خاموشی روبه رو شویم. چند روزی است که با کاهش خاموشی‌های برق مواجه بودیم که خبردار شدیم این خاموشی‌ها مجدد از سرگرفته شده […]

معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان گفت: با همکاری‌هایی مشترکان در روزهای اخیر شاهد کاهش خاموشی‌ها در شهر اصفهان بودیم که با توجه به روزهای گرم پیش رو ممکن است دوباره با خاموشی روبه رو شویم.

چند روزی است که با کاهش خاموشی‌های برق مواجه بودیم که خبردار شدیم این خاموشی‌ها مجدد از سرگرفته شده است. محمدرضا نوحی در خصوص اینکه در روزهای اخیر با خاموشی کمتری مواجه بودیم، اظهار داشت: با همکاری‌هایی که مشترکین در روزهای اخیر داشتند، کاهش خاموشی‌ها در شهر اصفهان را رقم زد، با توجه به روزهای گرم پیش رو ممکن است دوباره با خاموشی روبه رو شویم.
وی با اشاره به افزایش مصرف مشترکین در روز اول خرداد نسبت به سال گذشته افزود: سال ۱۳۹۹ میزان مصرف در روز اول خرداد ۴ هزار ۵۴۷ مگاوات بود و در همین روز در سال۱۴۰۰ این میزان ۵ هزار و ۴۴۸ مگاوات و با افزایش ۱۹ درصدی همراه بود.
معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه رشد مصرف ناشی از کاهش بارندگی‌ها در زمستان سال گذشته و بهار امسال بود،گفت:در سال ۱۳۹۹ حجم مفید مخازن ۱۲ هزار و ۱۱۰ و در سال ۱۴۰۰ به ۶ هزار و ۴۲ رسیده و این کاهش سطح مخازن منجر به کاهش تولیدات نیروگاه های برق آبی شده است.

اقدامات اجرایی دولت برای مدیریت مصرف برق
وی با اشاره به رشد فعالیت ماینرهای غیررسمی تصریح کرد:بعضی از مشترکین به صورت قانونی اقدام به انعقاد قرار داد و خرید برق برای تولید رمز ارز کردند که در قرار داد این مشترکین تاکید به خاموشی دستگاه در پیک بار شده است؛ مشکل مصرف برق ناشی از فعالیت ۲ هزار مگاوات برق دستگاه های غیررسمی است.
نوحی گفت: برای مشترکانی که از فعالیت ماینرهای غیرقانونی به شرکت برق اطلاع رسانی کنند تشویقاتی در نظر گرفته‌ایم.
وی اظهار داشت: توان مصرفی دستگاه‌های ماینر ۲ تا ۳ کیلووات و به اندازه مصرف برق ۵ کولرآبی، یک کولر گازی، ۳۵ پنکه، ۱۵ یخچال فریزر است.
معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک در استان اصفهان وجود دارد،افزود:یک درصد از این تعداد مشترک مربوط به واحدهای تجاری،۱۰ درصد کشاورزی،۷۲ درصد خانگی و ۱۶ درصد صنعتی است.
وی بیان کرد: از لحاظ مصرف مشترکین ۴۰ درصد بار کل استان مربوط به صنعت و ۱۰ درصد کشاورزی و ۵۰ درصد مربوط به مصرف مشترکان خانگی و تجاری است.
معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: با مشترکین صنعتی هماهنگی هایی برای تغییر شیفت کاری و یا کاهش مصرف در پیک بار برای کمک به شبکه صورت گرفته است، همچنین از مردم تقاضا می‌کنیم تا در مصرف برق مدیریت کنند و از استفاده وسایل پر مصرف در ساعت۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا۲۳ خودداری کنند، در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری از لامپ‌های کم مصرف استفاده و از نورپردازی‌های بی‌مورد پرهیز کنند.
نوحی با اشاره به قطعی برق چراغ های راهنمایی و رانندگی و ایجاد ترافیک در چهار راه‌ها گفت: با مرکز کنترل ترافیک هماهنگی صورت گرفته تا قبل از قطعی برق در مناطق مختلف، مامور انتظامی در چهارراه‌های پر‌خطر و شلوغ شهر مستقر شوند.
وی اضافه کرد: همچنین مقرر شده تا با نصب دستگاهUPS توسط شهرداری‌های مناطق از قطعی چراغ های راهنمایی و رانندگی جلوگیری شود.
معاون هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بیمارستان‌ها در زمان قطعی برق مشکلی با خاموشی دستگاه‌ها ندارند، اظهار داشت: برق بعضی بیمارستان ها از ۲ مسیر تغذیه شده و با خاموشی مشکلی ایجاد نمی‌شود؛ با هماهنگی صورت گرفته با علوم پزشکی مقرر شده برای بعضی بیمارستان‌هایی که دو مسیر تغذیه برق ندارند، قبل از خاموشی اطلاع رسانی صورت گیرد تا مولد بیمارستان به مدار بیاید.
وی با اشاره به برنامه‌های شرکت برق در افزایش تولید برق در نیروگاه‌ها اضافه کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی نیروگاهی با تولید یک هزار مگاوات برق در شرق استان پیش بینی شده که مباحث تامین اعتبار آن در حال پیگیری است؛ همچنین تبدیل نیروگاه گازی جنوب اصفهان به سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید۵۰۰ مگاوات برق در دستور کار قرار گرفته است.