اجرای ۱۸۸۴ پروژه در هفته دولت

یلدا توکلی : امسال و به مناسبت هفته دولت ۱۸۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در هفته دولت عملیات ایجاد ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.عباس رضایی استاندار اصفهان در نشست خبری آنلاین به مناسبت هفته دولت با تاکید […]

یلدا توکلی : امسال و به مناسبت هفته دولت ۱۸۸۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در هفته دولت عملیات ایجاد ۱۳۳ پروژه با اعتبار ۵۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.عباس رضایی استاندار اصفهان در نشست خبری آنلاین به مناسبت هفته دولت با تاکید بر این مطلب اظهار کرد:اعتبار هزینه‌شده برای افتتاح پروژه‌ها نسبت به سال گذشته رشدی ۱۷ درصدی دارد و تعداد پروژه‌ها نیز ۸.۶ درصد بیشتر از پروژه‌های افتتاح‌شده در هفته دولت سال گذشته است. همچنین اعتبار هزینه‌شده برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۱۴۲۵ درصدی داشته و تعداد این پروژه‌ها نیز ۱۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
استاندار اصفهان آزادراه کنارگذر شرق اصفهان (آزادراه شهید قاسم سلیمانی)، شرکت آریاک کیمیای خوانسار، پروژه آفتاب شهرداری اصفهان، تولیدی اصفهان مقدم در مبارکه و گلخانه امین در شهرضا را پروژه‌های شاخصی دانست که در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به الزام مدیران استان برای اختصاص ساعت ۹ تا ۱۲ دوشنبه‌ها به ملاقات مردمی بدون وقت قبلی و رفع مشکلات مردم استان ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را برگزار کردیمه که در مجموع ۳۱۵ مصوبه شامل ۲۶۴ مصوبه استانی و ۵۱ مصوبه ملی داشتیم.
رضایی گفت: با همکاری اتاق بازرگانی و معاونت اقتصادی استانداری، شعبه اختصاصی شورای حل اختلاف برای رفع اختلافات فعالان اقتصادی و بانک‌ها در دادگستری اصفهان تشکیل شد. همچنین در هفته جاری اقدام به تشکیل ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری استان اصفهان با محوریت اتاق بازرگانی زیر نظر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردیم.
وی درباره وضعیت آب اصفهان بیان کرد: میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تا امروز یک هزار و ۱۷۶ میلی‌متر بوده در حالی که در سال آبی گذشته ۲ هزار و ۱۲۴ میلی‌متر و میزان میانگین بلندمدت نیز یک هزار و ۳۵۵ میلی‌متر بوده است. براساس این آمار، میزان بارش‌ها نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۱۳ درصد کاهش داشته است. متأسفانه هم‌اکنون حجم آب پشت سد زاینده‌رود ۳۵۵ میلیون مترمکعب است در حالی که سال گذشته در چنین روزی ۷۰۵ میلیون مترمکعب بوده است. بنابراین صرفه‌جویی در تمام بخش‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار اصفهان به درخواست کشاورزان اصفهانی برای اختصاص آب برای کشت بهاره به‌جای کشت پاییزه اشاره و بیان کرد: این موضوع را در وزارت نیرو مطرح کردیم که به صورت مشروط با آن موافقت شد. این شرط هم رسیدن حجم آب پشت سد به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب است و پس از آن آب کشاورزی را قطع می‌کنیم و این میزان خط قرمز ما برای آب شرب است و اجازه نمی‌دهم آب نیتراته به مردم داده شود.
وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی هواشناسی پاییز امسال بارش مناسبی نخواهیم داشت، تصریح کرد: باید در بخش کشاورزی حداکثر صرفه‌جویی انجام شود. تا کنون حداقل ۵ اخطار کتبی درباره کشت برنج و سایر محصولات آب‌بر به جهاد کشاورزی داده‌ام. همچنین برای افزایش بهره‌وری آب و کشت محصولات کم آب‌بر جلساتی با کشاورزان داشته‌ایم و بر توزیع عادلانه آب میان کشاورزان شرق و غرب اصفهان تأکید داریم.