اجرای پروژه‌های زیرساختی وزارت راه در مناطق کمتر برخوردار استان اصفهان

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان مطرح کرد؛ ایسنا/اصفهان مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: اجرای پروژه‌های زیرساختی وزارت راه در مناطق کمتر برخوردار استان اصفهان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و محورهای مواصلاتی شهرستان سمیرم در این زمینه اجرایی خواهد شد. علیرضا صلواتی امروز (سه شنبه، ۱۸ آذر ماه) در […]

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان مطرح کرد؛

ایسنا/اصفهان مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: اجرای پروژه‌های زیرساختی وزارت راه در مناطق کمتر برخوردار استان اصفهان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و محورهای مواصلاتی شهرستان سمیرم در این زمینه اجرایی خواهد شد.

علیرضا صلواتی امروز (سه شنبه، ۱۸ آذر ماه) در نشست پروژه های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در شهرستان سمیرم، با اشاره به اهمیت توجه به پروژه‌های زیرساختی وزارت راه و شهرسازی در نقاط مختلف استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، توجه به دغدغه مناطق کمتر برخوردار در خصوص جاده‌ها و پروژه‌های زیرساختی بوده و این مسئله با جدیت در استان اصفهان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی در ساخت آزادراه‌ها، تأمین دسترسی‌ها به نقاط مختلف است، ادامه داد: باید دسترسی‌های استاندارد در سطح استان اصفهان تأمین شده و جای جای استان به جاده‌های مواصلاتی استاندارد متصل شوند. از این رو تکمیل پروژه‌های مهم زیرساختی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در خصوص توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار، گفت: باید تلاش کرد که جاده‌های مواصلاتی، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها بر اساس مطالعات صورت گرفته و با استاندارد مناسب، در مناطق کمتر برخوردار اجرا شود، از این رو، نقش پروژه‌های زیربنایی وزارت راه در شهرستان سمیرم اهمیت قابل توجهی دارد.

وی درباره اجرای باند دوم بزرگراه سمیرم – یاسوج، گفت: این مسیر حدوداً ۱۶۰ کیلومتر طول داشته و اقدامات اجرایی مناسبی در این خصوص صورت گرفته و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، به دنبال تکمیل هرچه سریعتر آن هستیم.

صلواتی گفت: در صورت تأمین اعتبار محور سمیرم یاسوج، اقدامات جدی‌تری در این خصوص صورت خواهد گرفت تا این نیاز مردم استان‌های اصفهان و کهکیلویه و بویراحمد، هرچه سریعتر تأمین شود.

وی با بیان اینکه اتصال آنتنی شهرستان سمیرم به آزادراه اصفهان – شیراز نیز اهمیت قابل توجهی دارد، ادامه داد: باید تلاش کرد که در این خصوص مطالعات مناسبی صورت گیرد و امکان‌سنجی لازم برای اجرای پروژه انجام شود.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان اضافه کرد: محور حنا، قدمگاه زمان کهریز نیز از جمله دغدغه‌های مردم شهرستان سمیرم بوده که با ورود به آن، در صدد بررسی و تلاش برای تکمیل هرچه سریعتر آن خواهیم بود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ضرورت حمایت دولت از مناطق کمتر برخوردار، گفت: دولت باید در خصوص حمایت از مناطق کمتر برخوردار و تکمیل هرچه سریعتر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان سمیرم، اقدامات لازم را انجام دهد.

اصغر سلیمی با بیان اینکه پروژه‌های زیربنایی حوزه راه از اهمیت قابل توجهی در شهرستان سمیرم برخوردار است، افزود: بنده تمام تلاش خود را در خصوص اخذ مجوزات لازم، پیگیری تأمین اعتبار و مساعدت‌های مورد نیاز در خصوص اجرای پروژه مهم سمیرم – یاسوج صورت خواهم داد و وزارت راه و شهرسازی و مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان نیز باید هرچه سریعتر زمینه تکمیل آن را فراهم آورند.

فرماندار شهرستان سمیرم نیز در این جلسه بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: سمیرم از شهرستان‌های با ظرفیت‌های قابل توجه بوده که متأسفانه هنوز در حوزه جاده‌ای به حق خود نرسیده است.

محمدرضا عسگریان با بیان اینکه تلفات جاده‌ای در شهرستان سمیرم، ضرورت تکمیل هرچه سریعتر بزرگراه سمیرم – یاسوج را مورد تأکید قرار می‌دهد، اضافه کرد: به دلیل عدم تکمیل کامل محور سمیرم یاسوج، این محور دارای نقاط حادثه‌خیز قابل توجهی بوده که تصادفات منجر به مرگ بسیاری را رقم زده است و با توجه به شرایط خاص جاده، باید تلاش کرد که تکمیل آن هرچه سریعتر عملیاتی شود.