اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه

متاسفانه برخی از خانواده ها به دلايل مختلفي رانندگي را به فرزندان خود که فاقد گواهينامه هستند و توانايي لازم براي کنترل وسيله نقليه ندارند واگذار مي کنند که اين موضوع مي تواند عواقب بسيار ناخوشايند و جبران ناپذيري براي آن فرد و خانواده وي به وجود بياورد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح ویژه برخورد با رانندگان فاقد گواهینامه در کلیه محورهای مواصلاتی خبر داد.
سرهنگ “علی مولوی”بیان داشت : برابر ماده ۲۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، هر کس بخواهد با هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی رانندگی کند باید گواهی نامه متناسب رانندگی با آن وسیله نقلیه را دارا باشد که در غیر اینصورت در صورت مشاهده با متخلفان برابر قوانین و مقررات رفتار می‌شود.
وی افزود: بر این اساس طرح ویژه برخورد با راننگان فاقد گواهینامه به صورت ویژه در کلیه محورهای مواصلاتی برون شهری استان توسط تیم های گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا و با رانندگان فاقد گواهینامه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: متاسفانه برخی از خانواده ها به دلایل مختلفی رانندگی را به فرزندان خود که فاقد گواهینامه هستند و توانایی لازم برای کنترل وسیله نقلیه ندارند واگذار می کنند که این موضوع می تواند عواقب بسیار ناخوشایند و جبران ناپذیری برای آن فرد و خانواده وی به وجود بیاورد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برابر ماده ۱۹۹آیین نامه راهنمایی و رانندگی هیچکس حق ندارد به شخصی که گواهی‌نامه رانندگی ندارد اجازه رانندگی با وسیله‌نقلیه خود را بدهد.لذا در صورت مشاهده ضمن معرفی فرد متخلف به مراجع قضایی ، برابر مقررات با وی نیز برخورد خواهد شد.