اثربخشی غیر مستقیم کنگره های علمی تغذیه بر جامعه

کنگره های علمی به خودی خود اثر مستقیم بر جامعه ندارد اما تاثیر غیر مستقیم آن بر تغذیه خانوارها اثبات شده است. وی گفت: علم تغذیه را نتوانستیم کاربردی کنیم و به زبان مردم بر گردانیم و این نقص آموزش عرصه تغذیه است.

یلدا توکلی:  رسالت کنگره های تغذیه تبادل اطلاعات بین دانشمندان عرصه تغذیه و افزایش آگاهی دانشجویان این حوزه است که اثر بخشی علوم ارائه شده در این کنگره ها بر جامعه و مردم غیر مستقیم است.
سید علی کشاورز دبیر سابق برد تغذیه ایران در این ارتباط اظهار داشت: برگزاری کنگره های علمی تغذیه چشم اندازی را برای متخصصان تغذیه تعریف می کند و می تواند پیشنهاداتی را نیز برای سطح جامعه در بر داشته باشد اما اجرای آن پیشنهادات به سیاستگذاران بر می گردد.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره های علمی از سوی دیگر می تواند در راستای حساس کردن مسئولان و سیاستگذاران این عرصه اثر بخش باشد، ادامه داد: برپایی کنگره های علمی همچون نخستین کنگره انجمن علمی تغذیه ایران در راستای تبادل علمی بین نخبگان و جامعه دانشجویی است و بیشتر جنبه آموزشی دارد و امید است که در سطح استان اثرات مثبتی برای مردم در بر داشته باشد.
کشاورز گفت: کنگره های علمی به خودی خود اثر مستقیم بر جامعه ندارد اما تاثیر غیر مستقیم آن بر تغذیه خانوارها اثبات شده است. وی گفت: علم تغذیه را نتوانستیم کاربردی کنیم و به زبان مردم بر گردانیم و این نقص آموزش عرصه تغذیه است.