اتصال ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پُرسرعت

یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم، پایان پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت است

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی گفت: ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان به اینترنت پُرسرعت و شبکه ملی اطلاعات مُتصل شدند.

ایرج روحی در بازدید از روستاهای حبیب‌آباد، شاپورآباد، دستگرد، حسن رباط پایین و سین بُرخوار در شهرستان شاهین شهر و میمه از توابع استان اصفهان اظهار داشت: ۹ درصد از رشد و ارتقا شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان در دولت سیزدهم محقق شده است.

وی ادامه داد: ۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار اصفهان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه ملی اطلاعات پیوسته‌اند.

مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم، پایان پروژه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت است.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین سیاست ادامه این پروژه در دولت سیزدهم رعایت هرچه بیشتر اصل عدالت در توسعه ارتباطی بوده است، به این معنی که استان‌هایی که در این پروژه درصد پیشرفت پایین‌تری داشته‌اند، در اولویت قرار گرفته و در آنجا کار با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان نیز در این بازدید گفت: یکصد سایت روستایی با فناوری نسل سوم در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اصفهان احداث یا ارتقا پیدا کرده است.

جعفر مُطلب‌زاده افزود: از مجموع این سایت‌ها، ۵۶ سایت توسط اپراتور همراه اول احداث یا ارتقا یافته و ۴۴ سایت توسط اپراتور ایرانسل راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت افزود: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه ریزی لازم برای تحقق این امر در استان اصفهان در حال تلاش هستیم.

مُطلب‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد مشترکان همراه اول در اصفهان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷ مشترک است و هم اینک تمام شهرهای این استان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

شهرستان شاهین شهر و میمه در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد. استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است. نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارند.