اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: لازم است همه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین در سال جاری مانند تأمین اتوبوس و ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی از اکنون انجام شود. به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه ستاد اربعین در استانداری اصفهان، افزود: لازم است مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط از هم […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: لازم است همه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین در سال جاری مانند تأمین اتوبوس و ارائه آموزش و اطلاع‌رسانی از اکنون انجام شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری در جلسه ستاد اربعین در استانداری اصفهان، افزود: لازم است مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط از هم اکنون با تهیه فهرست کامل از ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های موجود در بخش‌های مختلف استان مانند اداره‌ها، کارخانه‌ها و مراکز نظامی، برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از آنها جهت خدمت رسانی به زائران کربلا در راهپیمایی روز اربعین داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی به‌منظور استفاده از ناوگان هوایی برای عزیمت زائران به کشور عراق، اظهار داشت: پیشنهاد ما این است که در صورت نیاز بتوان از هواپیماهای بخش نظامی نیز برای این کار استفاده کرد که این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه درسال گذشته ایجاد بازار سیاه برای بلیط هواپیما موجب نارضایتی زائران شد و حرکت زشتی بود، اضافه کرد: لازم است برای پیشگیری از بروز چنین معضلی از هم اکنون اقدام کرد تا زمینه سوء استفاده واسطه گران از بین برود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب درباره راهپیمایی روز اربعین در مسائل مختلف مانند مذهبی، فرهنگی، بهداشتی و واکسیناسیون و برطرف شدن مشکلات ارتباطات و زیرساختی مخابرات، گفت: جمع بندی ما این است که مرز مهران برای تردد زائرانی که از اصفهان عازم عراق می‌شوند در نظر گرفته شود و امیدواریم مسوولان این موضوع را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد و عاشقان امام حسین (ع) ممکن است بدلیل هزینه‌ها قادر نباشند که به راهپیمایی اربعین بیایند، افزود: به همین دلیل لازم است که طرح‌هایی مانند «نذر زائر» اجرا شود تا بتوان تعداد قابل توجهی از زائرانی که مستضعف هستند و می‌خواهند که به این مراسم بروند را رهسپار کربلا کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین باید بصورت حرکت عظیم و خیزشی که همه جهان را مبهوت خود کند، برگزار شود، اظهار داشت: در کنار کمیت، کیفیت برگزاری این مراسم نیز برای ما اهمیت دارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که علاوه بر کمیت به کیفیت نیز افزوده شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌های ستاد اربعین نباید منتظر بمانند و از هم اکنون برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین برنامه ریزی و اقدام کنند، اضافه کرد: مراسم راهپیمایی روز اربعین یکی از نکاتی است که استکبار جهانی و صهیونیست نسبت به آن احساس خطر جدی می‌کند و می‌خواهند چراغ آن را خاموش کنند که ما با برنامه‌ریزی و اقدام درست نباید چنین اجازه‌ای به آنها بدهیم.

جان نثاری با اشاره به اینکه مراسم راهپیمایی روز اربعین بسیار مهم است، گفت: بر محتوا و بهره برداری معنوی هرچه بیشتر از این مراسم تاکید می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۲۷۴ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند، گفت: برای ۲۶۸ هزار و ۹۹۶ نفر آنها روادید صادر شد.

علیرضا صادقی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه بهتر راهپیمایی اربعین، خاطرنشان کرد: پارسال به دلیل بازار سیاه فروش بلیط هوایی، برخی بلیط ها تا قیمت ۱۰ میلیون تومان برای نجف و بغداد هم وجود داشت و لازم است امسال با برنامه‌ریزی و اقدام مناسب و به موقع از چنین اتفاقی پیشگیری شود.

همچنین معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان در این جلسه تاکید کرد: با توجه به پیش بینی افزایش قابل توجه زائران در راهپیمایی اربعین امسال اگر همه ظرفیت ناوگان جاده‌ای استان را برای اعزام زائران به کار گیریم باز هم پاسخگو نخواهد بود و باید از ظرفیت سایر بخش‌ها استفاده کنیم.

محمدعلی صلواتی با بیان اینکه در دوران کرونا با کاهش جدی ناوگان حمل و نقل عمومی و راننده مواجه شدیم، افزود: حتی در این ۲ سال با عدم تولید جدی ناوگان مواجه بودیم به‌طوری که پارسال ظرفیت کل تولید اتوبوس در کشور ۲۵ دستگاه بود و وارداتی هم نداشتیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برگشت زائران از عراق احتمال ایجاد ازدحام وجود دارد، لازم است از اکنون تمهیدات لازم برای تأمین اتوبوس به تعداد کافی انجام شود.

در این جلسه بر آمادگی ناوگان هوایی برای انتقال زائران، تأمین آب بهداشتی کافی در مراسم و اتخاذ تمهیدات لازم با توجه به گرمای هوای عراق جهت خدمت رسانی به زائران تاکید شد.