ابلاغ تسهیلات سفر رییس جمهور؛ بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان

این تسهیلات به‌صورت تفکیک شده برای پرداخت توسط شبکه بانکی در نظر گرفته شده که بخشی از آنها مربوط به واحدهای اقتصادی و طرح‌های سرمایه گذاری است. پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به بانک ملی و چهار هزار میلیارد تومان نیز به بانک کشاورزی واگذار شده است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: ۳۱ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای اجرای ۲ هزار و ۱۴ طرح مصوبه سفر رییس جمهور به این استان پیش بینی و ابلاغ شد.

محسن ایروانی افزود: این تسهیلات به‌صورت تفکیک شده برای پرداخت توسط شبکه بانکی در نظر گرفته شده که بخشی از آنها مربوط به واحدهای اقتصادی و طرح‌های سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات به بانک ملی و چهار هزار میلیارد تومان نیز به بانک کشاورزی واگذار شده است.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان اظهار داشت: به‌دلیل پاره‌ای مسائل از قبیل گذر زمان، ازدحام کاری در شبکه بانکی و نیز استفاده متقاضیان از سایر منابع، لزوم بررسی مجدد طرح‌های مصوب مد نظر قرار گرفت.

ایروانی خاطر نشان کرد: در پی این رویکرد، با دستور استاندار، کمیته‌ای با حضور مسوولان بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد و بطور مجدد طرح‌هایی که در سفر رییس جمهور تصویب شده بود دقیق و کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۱۴ طرح موضوع سفر رییس جمهور به استان اصفهان تا امروز ۶۵۲ طرح با مبلغ ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بررسی مجدد شد و از این تعداد ۵۶۰ طرح با مبلغ ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید و ۵۴۰ طرح نیز با مبلغ چهار هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان به شبکه بانکی معرفی شد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان افزود: ۵۲ درصد از این طرح‌ها بطور مجدد در استان بررسی شده و ۲۸ درصد مصوب شده و ۱۵ درصد هم معرفی شده است.

وی گفت: معرفی طرح‌ها با مقاطع زمانی سه ماهه به شبکه بانکی انجام می‌شود تا با دقت بیشتر بتوانند برای این طرح‌ها تأمین اعتبار کنند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در بیست و پنجمین سفر استانی خود ۲۶ خرداد ماه به استان اصفهان سفر کرد. در آستانه این سفر میزهای ارتباطات مردمی استان اصفهان تشکیل شد تا مردم بتوانند مسائل و مشکلات خود را با مسئولان در میان بگذارند.

در جریان این سفر اعضای هیات دولت به نمایندگی از رییس جمهور با سفر به شهرهای مختلف، به بررسی مشکلات و نیازهای هر منطقه پرداختند و موارد مطرح شده در این سفرها در جلسه شورای اداری استان اصفهان که به ریاست رییس جمهور تشکیل شد، مورد بررسی قرار گرفت.

دیدار با نخبگان اصفهان و همچنین اقشار مختلف مردم، بازدید میدانی از مزارع شرق اصفهان و گفت و گوی صمیمی با کشاورزان این منطقه از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بود.