ابتلای پنج عضو جامعه مطبوعاتی اصفهان به کرونا

مدیر خانه مطبوعات اصفهان با تائید خبر ابتلای پنج تن از اهالی رسانۀ این شهر به کرونا گفت: با پیگیری‌های انجام شده، اعضای خانه مطبوعات اصفهان از امروز می‌توانند با مراجعه به مجتمع مطبوعاتی لاله، به‌صورت رایگان تست کرونا بدهند و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

امیراحمد زندآور اظهار کرد: متأسفانه پنج نفر از جامعه مطبوعات اصفهان به کرونا مبتلا شده‌اند اما خوشبختانه وضعیت عمومی آن‌ها خوب است و تنها حال یک نفر از آن‌ها به خاطر کسالت زمینه‌ای خوب نبود که با دستور ویژۀ ما برای پیگیری و مراقبت ویژه بحمدالله وضعیت ایشان نیز رو به بهبودی است.

وی از اجرای یک طرح غربالگری ویژه اعضای خانه مطبوعات اصفهان نیز خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده در خانه مطبوعات و به جهت اهمیتی که برای سلامتی خبرنگاران قائلیم، با یک آزمایشگاه قرارداد بستیم و آن‌ها از امروز در مجتمع مطبوعاتی لاله مستقر می‌شوند تا از اهالی رسانه تست کرونا بگیرند.

مدیر خانه مطبوعات اصفهان یادآور شد: هزینه انجام این تست حدود ۶۰ هزار تومان بود اما رایزنی‌هایی را انجام دادیم تا ۳۰۰ عضو خانه مطبوعات به‌صورت رایگان بتوانند از این امکان بهره‌مند و از سلامتی خود مطمئن شوند؛ بااین‌حال اگر تعداد کمی از خبرنگاران غیر عضو خانه مطبوعات هم مراجعه کردند، سعی می‌کنیم به سینه آن‌ها دست رد نزنیم.

زندآور، در پاسخ به این سؤال که آیا درخواست تدوین پروتکل ویژه‌ای برای خبرنگاران از سوی خانه مطبوعات به ستاد مبارزه با کرونا داده‌شده یا خیر، توضیح داد: در بحث کرونا ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و نمی‌توانیم به‌صورت طیفی عمل کنیم. تنها پیشنهادات داده‌شده را به ستاد مبارزه با کرونا منتقل می‌کنیم تا آن‌ها تصمیم لازم را در این خصوص بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه هر فرد خود باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی کوشا باشد، گفت: اگر به‌صورت عمومی دستوری مبنی بر لغو تجمعات از سوی ستاد مبارزه با کرونا صادر شود، ما ملزم به رعایت آن هستیم و حتماً نشست‌های خبری و… را لغو خواهیم کرد.