آگاهی ها از عرضه اولیه جا ماندند

فرزانه مستاجران حدود یک هفته است که کاربران یک کارگزاری در بورس توان خرید و فروش ندارند و سیستم این کارگزاری دچار اخلال شده است. این در حالی است که مسئولین این کارگزاری مدام از عدم وجود مشکل صحبت می کنند  و اذعان دارند مشکل به وجود آمده در سیستم آنها بر طرف شده است […]

فرزانه مستاجران

حدود یک هفته است که کاربران یک کارگزاری در بورس توان خرید و فروش ندارند و سیستم این کارگزاری دچار اخلال شده است. این در حالی است که مسئولین این کارگزاری مدام از عدم وجود مشکل صحبت می کنند  و اذعان دارند مشکل به وجود آمده در سیستم آنها بر طرف شده است . اما کاربران همچنان شکایت از بروز خطا در اتصال به این کارگزاری دارند. با وجود این که حیات این کارگزاری ها به کارمزدهایی که از معاملات کاربران نصیبشان می شود، بستگی دارد اما در ارائه خدمات بسیار ضعیف عمل می کنند و در زمان بروز مشکل کمتر مشاهده شده است که پاسخ کاربران خود را به درستی بدهند.

دیروز نیز یکی از بزرگترین عرضه اولیه های بورس بود که بسیاری از کاربران آگاه از آن جا ماندند .  دیروز بیش از ۴ و نیم میلیون نفر در عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با نماد “سیتا” در فرابورس شرکت کردند که موجب تامین مالی خوبی برای این شرکت شد اما  تمامی کاربران آگاه نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و تنها تعداد معدودی از این افراد به سیستم دسترسی داشتند. این در حالی است که مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس بیان کرده این کارگزاری برای تمام مشتریان خود که تقاضای خرید زده بودند، عرضه اولیه را خریداری کرده است اما موضوع آنجاست که برخی از مشتریان طی هفته اخیر اصلا دسترسی به شبکه کارگزاری نداشته اند که بتوانند تقاضای خرید بزنند!

طی ماه های اخیر  کارگزاری های مختلف به واسطه تبلیغات گسترده، توانسته اند تعداد زیادی کاربر جذب کند اما آیا به اندازه تبلیغاتی که انجام داده اند، در ارائه خدمات هم موفق بوده اند؟ سایت  هایی که  یا به روز نیست و یا خدماتی ارائه نمی دهد و این باعث دلخوری و متضرر شدن  کاربران شده است. در چنین وضعیتی مردم انتظار دارند  نهادهای ناظر هر چه سریعتر به این وضعیت کارگزاری ها ورود کنند تا شاید مشتری مداری با فشار آن ها از سوی کارگزاری ها رعایت شود و این بدعت و رسم به بقیه کارگزاری ها هم سرایت نکند.