آموزش ورزش سوارکاری هزینه آنچنانی ندارد

دبیر هیئت سوارکاری استان اصفهان گفت: نمی‌توان گفت که ورزش سوارکاری، ورزشی هزینه‌بر است چرا که در سطح حرفه‌ای تمام ورزش‌ها به نوبه خود هزینه‌های خاص دارد. وقتی افراد به این ورزش ورود می‌کنند، می‌بینند که هزینه‌ای آنچنانی ندارد؛ تلاش‌هایی انجام داده‌ایم تا سوارکاری به ورزش‌های همگانی اضافه شود.

مهدی آصالح در خصوص هراس مردم از فعالیت در رشته سوارکاری به دلیل پرداخت قیمت‌های گزاف، اظهار کرد: برای این که در ورزش سوارکاری از موجود زنده به عنوان یک وسیله ورزشی استفاده می‌شود و هزینه نگهداری اسب مبلغ قابل توجهی است، با این حال نسبت به قیاس با دیگر ورزش‌ها مبلغش منطقی است.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت که ورزش سوارکاری، ورزش هزینه‌بری است چرا که در سطح حرفه‌ای تمام ورزش‌ها به نوبه خود هزینه‌های خاص دارد، اما وقتی افراد به این ورزش ورود می‌کنند، می‌بینند که هزینه‌ای آنچنانی ندارد؛ تلاش‌هایی انجام داده‌ایم تا سوارکاری به ورزش‌های همگانی اضافه شود.

دبیر هیئت سوارکاری استان اصفهان درباره باشگاه‌های رسمی که زیر نظر هیئت سوارکاری هستند، گفت: حدود شش باشگاه زیر نظر هیئت سوارکاری در حال فعالیت هستند که آنها را توسط بخش خصوصی تجهیز کردیم، برخی باشگاه‌ها نیز برای گرفتن مجوز اقدام نکرده‌اند.

وی درباره برگزاری مسابقات سوارکاری، تصریح کرد: مسابقات طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی تا ۲۳ خرداد ماه برگزار نشد و بر اساس نظر هیئت ورزش جوانان استان اصفهان، رایزنی‌هایی که فدراسیون سوارکاری انجام داد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همراه هر رأس اسب چهار نفر می‌توانند وارد مجموعه سوارکاری شوند که شامل مالک و سوارکار و مربی اسب و مراقب است.

دبیر هیئت سوارکاری استان اصفهان، تصریح کرد: هیئت سوارکاری با سرپرستی علی خیرالله‌ی اداره می‌شود، بیشتر ناچار هستیم از طریق کمک‌های اعضای هیئت رئیسه کمبود مقادیر مالی را جبران کنیم.

آصالح ادامه داد: نمی‌توان گفت که اداره کل ورزش استان اصفهان و فدراسیون سوارکاری ما را حمایت نمی‌کنند، آنها در حد توان ما را یاری می‌کنند، اما آن بودجه جوابگوی هزینه‌های ورزش سوارکاری نیست.

وی درباره جایگاه بالای استان اصفهان در سوارکاری از نظر کشوری، ادامه داد: اصفهان بعد از تهران و البرز در کشور سومین جایگاه را دارد. حضور مربیان و پیشکسوتان قدیمی موجب شده این ورزش به این جایگاه برسد.

دبیر هیئت سوارکاری استان اصفهان درباره اول بودن اصفهان در نگهداری و پرورش اسب‌هایی با نژاد “خالص”، افزود: در مسابقات کشوری همیشه اصفهان حرف اول را می‌زند چرا که مخاطبان بسیاری در رشته پرورش و نگهداری اسب‌های اصیل ایرانی دارد.

آصالح با بیان این که از اصحاب رسانه خواستار کمک برای معرفی بهتر این ورزش هستیم، خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا این ورزش را به ایرانیان معرفی کنیم، مکان تمرینات و دوره‌های آموزشی سوارکاری در بیرون شهرها واقع شده که این مسئله معرفی این ورزش را سخت‌تر می‌کند، تماشای مسابقه سوارکاری تفریحی را ایجاد می‌کند و امیدواریم که از این طریق قشرهای مختلف جامعه را بتوانیم با این مسئله درگیر کنیم.