آمادگی شهرداری درمشارکت نصب پنل‌های خورشیدی

با توجه به اینکه برق تولیدی حاصل از این پنل‌های خورشیدی پیش‌خرید می‌شود، می‌تواند برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی در کوتاه مدت یک منبع درآمد پایدار باشد

شهردار اصفهان با بیان اینکه آمادگی داریم در صورت تمایل شهروندان امسال روی بام منازل دو هزار خانواده با مشارکت خودشان پنل خورشیدی نصب کنیم، گفت: با توجه به اینکه برق تولیدی حاصل از این پنل‌های خورشیدی پیش‌خرید می‌شود، می‌تواند برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی در کوتاه مدت یک منبع درآمد پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به برگزاری چهاردهمین برنامه «به احترام اصفهان» و افتتاح پروژه‌های منطقه پنج اظهار کرد: در قالب این برنامه ۲۲ پروژه در منطقه پنج شهرداری اصفهان افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پارکینگ زیرسطحی توحید که سال‌ها مردم و شهرداری درگیر آن بودند، از جمله مهم‌ترین پروژه منطقه پنج بود که هفته گذشته به بهره برداری رسید.

شهردار اصفهان تصریح کرد: افتتاح فرهنگسرای ادب در محله حسین‌آباد و انتقال پساب از سپاهان‌شهر به صفه از جمله پروژه‌های این منطقه بود که به بهره‌برداری رسید؛ افتتاح این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف، تنوع فعالیت‌های شهرداری را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سیاستی که شهرداری در صرفه‌جویی از منابع انرژی اتخاذ کرده است، گفت: شهرداری اصفهان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در کشور رتبه نخست صرفه‌جویی در مصرف انرژی را کسب کرد، در این راستا از سوی وزارت نیرو جایزه ۲۷۰ میلیون تومانی به حوزه خدمات شهری اعطا و به عنوان بستانکار در قبوض شهرداری درج شد، در این راستا شهرداری از این جایزه برای پرداخت هزینه‌های انرژی استفاده می‌کند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است در یک برنامه ۱۰ ساله برق فضاهای در اختیار شهرداری از طریق پنل خورشیدی تأمین شود، البته مردم نیز باید در این الگوی تولید انرژی پاک مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم اگر شهروندان داوطلب شوند، امسال روی بام منازل دو هزار خانواده با مشارکت خودشان پنل خورشیدی نصب کنیم، افزود: در این راستا با توجه به اینکه برق تولیدی حاصل از این پنل‌های خورشیدی پیش خرید می‌شود، می‌تواند برای خانواده‌ها از نظر اقتصادی در کوتاه مدت یک منبع درآمد پایدار باشد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: به هر خانواده‌ای که اعلام آمادگی کند، وام تشویقی ارائه می‌شود تا بتوانند پنل خورشیدی را خریداری و نصب کنند، در این راستا افراد می‌توانند از محل درآمد فروش برق تولیدی اقساط وام خود را پرداخت کنند و بعد از صفر شدن اقساط وام یک درآمد پایدار برای خانواده کسب خواهد شد، این اقدام به نفع مردم و همچنین آب و هوای شهر اصفهان است.