آماده باش مرکز نگهداری بیماران بهبود یافته کرونا تا اطلاع ثانوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به مرخص شدن آخرین بیماران بهبود یافته کرونا از مرکز نگهداری بیماران بهبود یافته کرونا در شهر ابریشم، گفت: این مرکز تا اطلاع ثانوی درحال آماده باش است و درصورت نیاز، مجددا استفاده خواهد شد.

علی‌محمد هاشمی اظهار کرد: به دلیل اینکه خوشبختانه هم اکنون بیمارستان های اصفهان با مشکل تخت مواجه نیستند، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم گرفته شد مرکز نگهداری بیماران بهبود یافته کرونا در شهر ابریشم فعلا در حالت آماده باش باشد تا در صورت نیاز مجددا استفاده شود.

وی با اشاره به پذیرش حدود ۲۲۰ بیمار بهبود یافته در مرکز نگهداری بیماران بهبود یافته کرونا در شهر ابریشم از روز ۴ فروردین ماه امسال تاکنون، گفت: آخرین بیماران بهبود یافته این مرکز نیز با سلامتی مرخص شدند و قرار شد این مرکز تا اطلاع ثانوی درحال آماده باشد باشد.

هاشمی با بیان اینکه با هماهنگی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داشتیم فعلا نیاز چندانی به بستری بیماران بهبود یافته کرونا نیست، افزود: باتوجه به اینکه خوشبختانه هم اکنون مشکل تخت بیمارستان ها در اصفهان وجود ندارد، نیازی به مراکز نگهداری بیماران بهبود یافته کرونا نیست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان خاطرنشان کرد: به غیر از مرکز شهر ابریشم، دو مکان دیگر آماده است، ولی خوشبختانه نیاز به استفاده از آنها نبوده است، از جمله مجموعه ورزشی بانو امین که با همکاری شهرداری اصفهان تجهیز و آماده شد اما استفاده نشد و ورزشگاه گل نرگس که اصلا نیازی به تجهیز هم اعلام نشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر اصفهان در طرح غربالگری کرونا در پایگاه های ورودی و خروجی استان در ایام نوروز، گفت: با همکاری دستگاه های اجرایی دیگر تب سنجی و غربالگری را انجام داده و بیماران علامت دار را به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می دادیم.

هاشمی اضافه کرد: در بحث آموزش ها نیز با همکاری سمن ها در ارتباط با آموزش استرس ناشی از کرونا به ویژه در ادارات کار کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان همچنین از پیش بینی برنامه های حمایتی برای بیماران بی بضاعتی که از کرونا آسیب دیده اند خبر داد و گفت: با همکاری مردم و خیرین بسته های معیشتی آماده کرده و در اختیار این افراد قرار می دهیم.