آغاز نوسازی ایستگاه‌های تاکسی اصفهان با معیار گردشگری

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان از آغاز نوسازی ایستگاه‌های تاکسی شهر خبر داد و گفت: این ایستگاه‌های جدید با معیار گردشگری شهر اصفهان طراحی شده است.

هادی منوچهری با بیان اینکه در طرح نوسازی ایستگاه‌های تاکسی به ایجاد محل مناسب برای رانندگان توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: هدف از احداث این سایبان‌ها تامین رفاه حال بیشتر رانندگان و همچنین افزایش زیبایی بصری ایستگاه‌های تاکسی است.

وی افزود: طراحی ویژه برای نصب ایستگاه‌های جدید با معیار گردشگری شهر اصفهان در دست اقدام است و به زودی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اصلاح تعدادی از ایستگاه‌های خطوط تاکسی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایستگاه میدان امام(ع) با هدف افزایش زیبایی بصری و کاهش مسائل ترافیکی، اصلاح هندسی شده است.

وی با اشاره به روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر گفت: تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) واگذاری می‌شود.

منوچهری تاکید کرد: تلاش تاکسیرانی نوسازی یک هزار تاکسی فرسوده شهر است البته تاکسی‌های جدید از نوع پژو ۴۰۵ بوده و قیمت مصوب آن از سوی ایران خودرو حدود ۹۱ میلیون تومان اعلام شده است.

وی اظهار کرد: طی چند ماه آینده ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی شهر مجهز به نرم‌افزار پرداخت الکترونیکی کرایه «اصکیف» خواهد شد تا شاهد حذف پول خرد در پرداخت کرایه تاکسی‌های شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی توسط بخش خصوصی پشتیبانی نرم افزاری می‌شود، افزود: مهم‌ترین هدف استفاده از بارکدخوان در تاکسی‌های شهر افزایش ضریب ایمنی و امنیت با جلوگیری از برخورد فیزیکی برای تبادل اسکناس به ویژه در شرایط کرونایی فعلی است.