آغاز طرح مولد سازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و نکات حیاتی آن

طرح مولد سازی اموال دولت یا به عبارت دیگر فروش و واگذاری اموال غیرمنقول مانند، املاک و مستغلات توسط شورای سران سه قوه تصویب و شروع شده است. اما بلافاصله با اعتراض گسترده مقامات و کارشناسان و حقوقدانان و نمایندگان مجلس مواجه شد و علتش هم تعارض آشکار این مصوبه با قانون اساسی بود

 

دریاوفایی : خلیل امیرزاده، حقوقدان در گفتگو با ما درباره آغاز طرح مولد سازی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی سخنانی بیان داشت: طرح مولد سازی اموال دولت یا به عبارت دیگر فروش و واگذاری اموال غیرمنقول مانند، املاک و مستغلات توسط شورای سران سه قوه تصویب و شروع شده است. اما بلافاصله با اعتراض گسترده مقامات و کارشناسان و حقوقدانان و نمایندگان مجلس مواجه شد و علتش هم تعارض آشکار این مصوبه با قانون اساسی بود.

وی ادامه داد: چشم انداز این طرح حداقل  با دو نکته بسیارجدی در مظان بی اعتباری و ابهام قرار گرفته است: نکته اول؛ مصونیت از تعقیب قضایی مجریان طرح است ونکته دوم؛ تعلق  ۱٪ درصد وجوه اخذ شده از بهای واگذاریها به عوامل مجری و اعضا کمیته ها به عنوان پاداش است.

این متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه در توضیحات بیشتر گفت: در ماه گذشته عوامل این کمیته در سطح  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توسط ریاست دانشگاه ابلاغ زده شدند. ولی دل نگرانی های شدیدی حداقل نزد اهل فن واطلاع وجود دارد. به عنوان مثال در اوایل دهه نود و مدیریت تیم اجرایی وقت ، بیمارستان حضرت زهراس زینبیه(حضرت زینب س فعلی)به بخش خصوصی(دکتر-ق) واگذار شد و هنوز که هنوز است، عوارض آن پا برجاست و منجر به ورشکستگی و  زندان رفتن افراد و مالباختگی کثیری از پزشکان شد که در قدم اول نشان ازناکارآمدی و کارنابلدی داشت که البته باقی موضوعاتش را بعدا به اطلاع  خواهم رساند.

امیرزاده اضافه کرد: لذا جهت حفظ سلامت کار و اموال، پیشنهاد می شود:۱- ریاست محترم دانشگاه یک کمیته حداقل ۳ نفری از ناظرین امین بر کمیته اجرایی بگمارندکه در تماس مستقیم ،حق اعمال استصواب را داشته باشند و بعد پیشنهادات کاملا کارشناسی و تایید شده این کمیته به هییت رئیسه و هیئت امناء دانشگاه ارسال و اخذ نظر شده و تجمیع آراء گردد واگر این دو نهاد نظر منفی دادند اعمال شود.۲- روند واگذاری از طریق یک پانل روزآمد اطلاع رسانی عمومی گردد.۳- افرادعضو کمیته به هیچ عنوان نقشی در معامله و انتقال اموال واگذاری نداشته باشند.۴- به هیچ عنوان افرادی که در ۵ سال آینده بازنشسته می شوند در این کمیته و فرآیندهای مربوطه مسئولیت نداشته باشند وگرنه بایست از خناسان  محفل گرا، پنهانکار و لابی باز ترسید.

این حقوقدان یادآور شد: با توجه به آنچه گفته شد اگر بتوان سرنوشت آبرومند و سودمندی برای اجرای این طرح متصور شد لازمه اش احتیاط ، مواظبت و امانت داری فراوان است.