آغاز رسیدگی به پرونده دانشجویان مُتخلف

فضای گفت‌وگو و تعامل از راه‌های قانونی همواره مورد حمایت این دانشگاه بوده است اما با رفتارهای خارج از چارچوب اخلاقی و دانشگاهی طبق ضوابط قانونی و انضباطی برخورد می‌شود

دانشگاه صنعتی اصفهان با انتشار اطلاعیه‌ای از رسیدگی به پرونده تعدادی از دانشجویان مُتخلف در تجمع‌های اخیر این دانشگاه خبر داد.

با توجه به وقایع اخیر و در پی آن، تجمع برخی از دانشجویان در محوطه این دانشگاه، شاهد رفتارهای خارج از شئون اخلاقی و دانشگاهی و همچنین اخلال در نظم محیط‌های آموزشی و رفاهی دانشگاه بودیم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این دانشگاه ضمن تشکر از قاطبه دانشجویانِ فهیم که با رفتار خود راهی برای سوءاستفاده مُخلان و ساختارشکنان نگذاشتند، در راستای حفظ آرامش دانشگاهیان که بحق انتظار دارند فضای امن علمی و آموزشی به محیط دانشگاه بازگردانده شود، اقدام به برخورد قانونی با تعدادی از افراد مُتخلف کرده و بر این اساس تا تعیین وضعیت پرونده کمیته انضباطی و صدور احکام قطعی، وضعیت آنان به حالت تعلیق درآمده است.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: همانطور که پیش از این در بیانیه هیات رییسه دانشگاه صنعتی تأکید شده، فضای گفت‌وگو و تعامل از راه‌های قانونی همواره مورد حمایت این دانشگاه بوده است اما با رفتارهای خارج از چارچوب اخلاقی و دانشگاهی طبق ضوابط قانونی و انضباطی برخورد می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به ایرنا گفت: پرونده دانشجویان مُتخلف در ناآرامی‌های اخیر در محیط دانشگاه در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن احکام قطعی صادر خواهد شد.

سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی افزود: رسیدگی به پرونده دانشجویان مُتخلف در کمیته انضباطی مراحلی دارد که باید طی شود و پس از قطعی شدن احکام، مراتب به دانشجویان ابلاغ خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: خبر مُنتشر شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی در باره اخراج شدن تعدادی از دانشجویان این دانشگاه صحت ندارد زیرا پرونده‌های آنها باید در کمیته انضباطی بصورت دقیق بررسی شود.