آغاز به‌کار سامانه جامع ثبت تخلفات شهری در اصفهان

سامانه جامع ثبت تخلفات شهری به‌صورت رسمی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فعالیت خود را در مناطق پانزده‌گانه شهرداری آغاز کرد . تخلفات شهری مجموعه مواردی است که علاوه بر نقش حقوق شهروندی، سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و مشکلات زیادی را پدید می‌آورد

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: سامانه جامع ثبت تخلفات شهری به‌صورت رسمی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال‌جاری فعالیت خود را در مناطق پانزده‌گانه شهرداری آغاز کرد.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین مبانی برای داشتن شهری سالم و زیست‌پذیر، ایجاد شهری عاری از تخلفات است.

وی افزود: تخلفات شهری مجموعه مواردی است که علاوه بر نقش حقوق شهروندی، سلامت روان و زیبایی شهر را دچار اخلال کرده و موجب آسیب‌رسانی به شهر و تهدید سلامت اجتماعی می‌شود و مشکلات زیادی را پدید می‌آورد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس مأموریت اصلی این اداره کل، نظم و انضباط و صیانت از حقوق شهروندی در قبال تخلفات ساختمانی و سد معابر است.

وی ادامه داد: تخلفات ساختمانی نقش مؤثری در توسعه ناهمگون و نامتوازن شهرها دارد و ایجاد سد معابر توسط صنوف مختلف باعث رنجش خاطر و سلامت اجتماعی شهروندان می‌شود.

ابوطالبی با بیان اینکه نکته مهم در فعالیت‌های این مجموعه، تنوع بالای شرح خدمات به شهروندان است، گفت: بر همین اساس اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در راستای خدمت‌رسانی با سرعت و دقت بالا به شهروندان با محوریت شعار «اصفهان من، شهر زندگی» گام‌های محکم و مؤثری برداشته است.

وی تاکید کرد: ایجاد و پیاده‌سازی سامانه جامع ثبت تخلفات شهری یکی از جامع‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه تخلفات است که برای نخستین‌بار در کشور، در اصفهان انجام شده است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه آموزش تمام کارکنان این حوزه در حال انجام است، گفت: سامانه جامع ثبت تخلفات شهری، حدود ۱۲ ماه در سطح شهرداری منطقه پنج به‌صورت پایلوت اجرا شد و در این مدت به‌صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که معایب آن مورد بررسی قرار گرفت و کمبودهای آن برطرف شد.

وی گفت: بهره‌برداری از این سامانه در نظارت آنی و دقیق‌تر در حوزه پیشگیری از تخلفات شهری و ثبت سریع گزارش‌ها تأثیر بسزایی دارد و امید است در آینده با استفاده از تجهیزات نوین و به‌روز در سطح اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شاهد پیشرفت بیشتر در عملکرد دقیق در راستای اهداف بلندمدت و شهری عاری از تخلف داشته باشیم.