آغاز با اکران ۱۰ فیلم در اصفهان

این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف و با محوریت فیلم‌های زنانه، میزبان مهمانان و آثاری از سینمای ایران و چند کشور دیگر است

نخستین روز برگزاری جشنواره ملی فیلم حوا با اکران ۱۰ فیلم کوتاه و بلند داستانی و مستند در پردیس سینمایی ساحل و در سالن زاینده رود آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سینما ساحل اصفهان فیلم مستند مقصد المپیک به کارگردانی مرسده فلاح‌نژاد و یاسر خمسی و چلچالی سفری به کارگردانی حسن جعفری در حال نمایش است.

همچنین در نوبت دیگر یعنی ساعت ۱۵ تا ۱۷ فیلم‌های کوتاه داستانی با عنوان اسما به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو و فرید حاجی عباسی، پرتاب ناگهانی یک فیل به کارگردانی نازنین چیت ساز، یک حلقه معمولی به کارگردانی نوا رضوانی و ۳۲۳ ماه چند هفته و چند روز به کارگردانی پیمان فلاح اکران می‌شود.

در نوبت ۱۷ تا ۱۹ نیز فیلم‌های بلند داستانی هوک به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور و در ساعت ۱۹ تا ۲۱ سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلی عاج و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی نمایش داده می‌شود.

در آخرین نوبت که ساعت ۲۱ تا ۲۳ است نیز فیلم‌های مستند واهک به کارگردانی حدیث جان‌بزرگی و دیوارهای نخی به کارگردانی عباس عمرانی بیدی اکران می‌شود.

به گفته رضا دهقانی معاون هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، ۱۵ اثر سینمایی جشنواره ملی فیلم “حوا” در در سالن زاینده رود پردیس سینمایی ساحل اصفهان از امروز تا ۲۳ تیر اکران می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره جشنواره ملی فیلم حوا از (سه شنبه) در تهران و ۱۳ استان کشور آغاز بکار کرد و تا ۲۳ تیر جاری ادامه دارد.

این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف و با محوریت فیلم‌های زنانه، میزبان مهمانان و آثاری از سینمای ایران و چند کشور دیگر است.