آسیب ۶۵ درصدی کرونا به صنعت و گردشگری کشور

ایسنا/اصفهان رییس فراکسیون اتحاد و توسعه پایدار اتاق بازرگانی کشور اعلام کرد که شیوع کرونا به ۶۵ درصد بخش صنعت و گردشگری و ۸ درصد بخش کشاورزی کشور آسیب وارد کرده است. محمد صادقی در همایش روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور که در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: براین […]

ایسنا/اصفهان رییس فراکسیون اتحاد و توسعه پایدار اتاق بازرگانی کشور اعلام کرد که شیوع کرونا به ۶۵ درصد بخش صنعت و گردشگری و ۸ درصد بخش کشاورزی کشور آسیب وارد کرده است.

محمد صادقی در همایش روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور که در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: براین اساس تلاش ها برای پیشگیری از آسیب ها معطوف شده و شکل گیری فراکسیون کشاورزی در اتاق بازرگانی ایران یکی از راه های تقویت تولید و حمایت از این بخش است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل فراکسیون کشاورزی در اتاق های بازرگانی کشور، جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزی در این مجموعه بوده و تقویت عرصه تولید در نگاه بخش خصوصی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، رییس فراکسیون اتحاد و توسعه پایدار اتاق بازرگانی کشور، این فراکسیون را بازوی اتاق بازرگانی ایران دانست و گفت: امروز ایجاد امنیت غذایی مهم ترین موضوع در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران است که باید به این موضوع اهتمام داشته باشیم.

 صادقی افزود: جایگاه کشاورزی در اتاق بازرگانی مظلوم واقع شده و باید به آن اهتمام ورزید.

وی با بیان اینکه هر ۲ ماه نشست کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی در یکی از استان های کشور برگزار می شود، اظهار کرد: برگزاری نشست در استان های مختلف علاوه بر شناسایی ظرفیت های تولیدی این مناطق، مانع از ضایع شدن حقوق کشاورزی در بخش تولید، صادرات و صنایع تبدیلی خواهد شد.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان البرز گفت: نقش تشکل‌های بخش خصوصی همچون انجمن‌ها، فراکسیون‌ و کمیسیون‌های مربوط به اتاق بازرگانی که مانند پارلمان و بازوی بخش خصوصی هستند بسیار تاثیرگذار است، چراکه مسائل و مشکلات را به صورت کارشناسی و تخصصی بررسی و در دستگاه‌های مربوطه مطرح و در راستای حل آنها اقدام می کند.

محسن امینی گفت: بخش خصوصی دغدغه‌های بسیار زیادی دارد که امکان حل آنها به صورت انفرادی وجود ندارد و با تشکیل فراکسیون توسعه پایدار که متشکل از روسای کمیسیون‌های کشاورزی ۲۸ استان در اتاق بازرگانی کشور است، با عارضه یابی، برای حل مشکلات همفکری خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار با سرعت بالا و کیفیت کار گروهی و نگاه فراملی و نه بنگاهی بتواند مشکلات را مطرح و با راهکار مناسب و حمایت دستگاه های مرتبط آنها را حل کند.

امینی با ابراز خرسندی از تشکیل فراکسیون کشاورزی و نگاه ویژه و همراهی دولتمردان با این فراکسیون، گفت: تعامل فراکسیون کشاورزی بخش خصوصی به عنوان بازوی مشورتی و اجرایی با دولت نتیجه مطلوبی در پی خواهد داشت.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان البرز در خصوص واردات گندم و ذرت نیز، گفت: خوشبختانه کشور در بخش گندم خودکفا است، اما در بخش ذرت با توجه به اینکه محور مصرف آن وارداتی است، باید در این بخش واردات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت پالایشگاه غلات در سامانه بازارگاه بلاتکلیف مانده، از وزارت جهاد کشاورزی خواست، سهمیه‌ای از بازارگاه به این صنعت تخصیص یابد، چراکه این صنعت در زمینه های فروکتوز و تولید نشاسته و محصولات دانش بنیان فعال است و اشتغال بسیار زیادی ایجاد کرده است.

امینی گفت: علاوه بر بروز مشکلات برای این مجموعه و اشتغال، صنایع وابسته به این صنعت را نیز دچار مشکل خواهد کرد و به تعطیلی خواهد کشاند.

وی در خصوص کشت فراسرزمینی نیز، گفت: این بحث سال ها است که در کشور مطرح شده و باید مطالعات خود در این خصوص را کامل کنیم، اما به نظر می رسد، کالایی که توسط یک ایرانی در کشوری دیگر کشت می‌شود نباید برای واردات مشمول مشکلاتی همچون تعرفه و … شود.

 رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان البرز افزود: این موارد باید حل شود تا بتوانیم کشت فراسرزمینی را توسعه دهیم و باید از کسانی که در این موارد اطلاعات دارند و از انجمنی که در این زمینه تشکیل شده مزایا و معایب را جویا شد.

امینی گفت: فرصت خوبی است که در کشور اوکراین، قزاقستان و روسیه تولید و کشت فراسرزمینی داشته باشیم اما شکل و جزئیات آن نیاز به مطالعه بیشتر دارد.