آسمان به نصف جهان خندید

بیشتر جاده‌های مناطق استان به علت بارش برف در شرایط یخ زدگی و لغزندگی است. مرکز پیش بینی جوی اداره کل هواشناسی اصفهان پیش از این از آغاز فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از نواحی جنوبی و غربی استان خبر داده بود. استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد

شهر اصفهان پس از سال‌ها محرومیت از بارش برف، سفیدپوش شد و مردم این شهر را شادمان کرد. در زمستان سال ۸۹ بارش برف اندکی در این شهر صورت گرفت و شهر مقداری سفیدپوش شد اما به دلیل تابش نور آفتاب و گرم شدن هوا، ماندگاری آن برف بسیار کوتاه مدت بود. مردم شهر اصفهان که از مدتها قبل انتظار بارش چنین برفی را می‌کشیدند با اظهار خوشحالی و شکرگزاری نسبت به این نعمت الهی، همچنان نسبت به بارش‌های بیشتر امیدوار هستند تا خشکسالی و کم آبی، کمتر این شهر و استان را تهدید کند. مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران این منطقه برای مقابله با شرایط ناشی از تغییرات جوی و نزولات آسمانی با تاکید بر حفظ سلامتی شهروندان خبر داد. به گزارش ایمنا، علی‌اکبر رسالت اظهار کرد: در مواجهه با بحران‌های احتمالی فصل زمستان، جای هیچ‌گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ برای مقابله با شرایط ناشی از تغییرات جوی، بارش‌های سیلابی، رخدادها و حوادث احتمالی از آمادگی کامل برخوردار است.

وی افزود: هنگام بارش نزولات جوی ضمن شناسایی نقاط بحران‌خیز منطقه، عوامل اجرایی ثابت و توجیه شده‌اند و در محل‌های مستعد بحران و آب‌گرفتگی مستقر هستند تا نسبت به رفع و کاهش مشکلات اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه امکانات، ادوات جانبی و ملزومات مورد نیاز عوامل اجرایی مدیریت بحران آماده است، گفت: به‌منظور تجهیز بیشتر با تأمین اعتبار مورد نیاز، بخشی از کمبود امکانات ستاد مدیریت بحران این منطقه رفع شد.

وی با اشاره به آمادگی و تأمین تجهیزات، ماشین‌آلات و ادوات جانبی و ملزومات مورد نیاز عوامل اجرایی، گفت: تمهیدات لازم جهت آمادگی نیروهای انسانی و برخورداری از تجهیزات و تحت کنترل بودن امور، برای مواجه شدن با بحران‌های احتمالی توسط ستاد مدیریت بحران این منطقه انجام شده است. رسالت تاکید کرد: حفظ جان تمام شهروندان برای مدیریت شهری مهم است و ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۲ تمام توان و تلاش خود را برای حفظ جان آن‌ها و پیشگیری از خطرات احتمالی به‌کار می‌گیرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان از امدادرسانی به ۷۲۲ حادثه دیده همزمان با آغاز بارش برف و باران در این استان خبر داد.

داریوش کریمی با تشریح امدادرسانی در مدت اخیر افزود: در این مدت ۴۵ حادثه دیده نیز اسکان اضطراری یافتند و پنج مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه امدادرسانی به آسیب دیدگان در جنوب استان اصفهان به‌دلیل تشدید بارش برف بیشتر بوده است، اضافه کرد: هفت فقره تصادف جاده‌ای در استان نیز از جمله حوادث ساعات اخیر بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان اظهارداشت: سه مورد رهاسازی مصدوم و یک مورد سانحه صنعتی و کارگاهی نیز در این مدت گزارش شد.

کریمی با بیان اینکه ۱۱۲ شماره تماس ندای امداد هلال احمر برای امدادرسانی به مصدومان است، تصریح کرد: کاهش حوادث به‌ویژه در جاده‌ها نیازمند مشارکت آگاهانه مردم، رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی است.

به گفته وی برای کاهش حوادث در زمان بارندگی، باید استفاده از تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ، رفع عیب خودرو به‌ویژه در لاستیک، همراه داشتن وسایل مورد نیاز و حذف سفر غیرضروری مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه حوادث جاده‌ای در زمان بارندگی‌ها افزایش می‌یابد، اظهارداشت: بنابراین در این مواقع رانندگی با حواس بالا و پرهیز از رانندگی هنگام خواب آلودگی نکات مهمی است که باید توجه شود.

بیشتر جاده‌های مناطق استان به علت بارش برف در شرایط یخ زدگی و لغزندگی است. مرکز پیش بینی جوی اداره کل هواشناسی اصفهان پیش از این از آغاز فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از نواحی جنوبی و غربی استان خبر داده بود. استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.