آرامش بازار طلا با وجود التهابات سیاسی

در مورد قیمت طلا و سکه در هفته دوم آبان ماه با توجه به کاهش بهای انس جهانی و کاهش تقاضا در طول هفته شاهد کاهش قیمت بودیم این در حالی است که اوضاع سیاسی در جهان تحت تاثیر اتفاقات خاورمیانه بود و به طور طبیعی باید التهابی در قیمت‌ها رخ می‌داد اما اینطور نشد و قیمت‌ها سیر نزولی داشت

فعال بازار طلا گفت: در هفته گذشته با وجود التهاب منطقه بازار سکه و طلا آرام بود و داد و ستدها نیز کاهش یافت، پیش‌بینی می‌شود این روند تا ادامه داشته باشد.
محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: بهای انس جهانی در بازارهای طلا سیر نزولی داشت و از ۲۰۰۶ دلار روز شنبه به ۱۹۸۶ دلار در روز پنجشنبه رسید یعنی به طور متوسط ۲۰ دلار افت را شاهد بودیم. وی افزود: نرخ ارز نیز به عنوان دیگر عامل تاثیرگذار بر بهای انس جهانی ثابت بود و نوسانات کمی داشت. کشتی آرای گفت: در مورد قیمت طلا و سکه در هفته دوم آبان ماه با توجه به کاهش بهای انس جهانی و کاهش تقاضا در طول هفته شاهد کاهش قیمت بودیم این در حالی است که اوضاع سیاسی در جهان تحت تاثیر اتفاقات خاورمیانه بود و به طور طبیعی باید التهابی در قیمت‌ها رخ می‌داد اما اینطور نشد و قیمت‌ها سیر نزولی داشت.
وی ادامه داد: در هفته گذشته بازار سکه و طلا آرام و با ثبات بود، داد و ستدها کم و التهابی بر بازار حاکم نبود. این فعال بازار طلا اظهارداشت: طبق آخرین معاملات انجام شده به طور میانگین سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه، ربع سکه و سکه های یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت را داشت. وی افزود: هر مثقال طلای آب شده ۶۰ هزار تومان‌ و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت را در آخرین معاملات هفته گذشته داشتند.