آرامستان باغ رضوان اصفهان تا ۵۰ سال آینده ظرفیت دفن اموات دارد

این آرامستان که از اول اردیبهشت سال ۶۳ تأسیس شد تاکنون ۱۶۴ هزار نفر از اموات را در خود جای داده است و حفظ و نگهداری تخته فولاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین قبرستان‌های تاریخ تشیع دلیل اصلی احداث آن بود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: آرامستان باغ رضوان تا حدود ۵۰ سال آینده برای دفن اموات این خطه گنجایش دارد.

علی حاجیان در جمع خبرنگاران افزود: این آرامستان که از اول اردیبهشت سال ۶۳ تأسیس شد تاکنون ۱۶۴ هزار نفر از اموات را در خود جای داده است و حفظ و نگهداری تخته فولاد به عنوان یکی از اصلی‌ترین قبرستان‌های تاریخ تشیع دلیل اصلی احداث آن بود.

وی اضافه کرد: این آرامستان با دارا بودن سه بخش (فاز) شامل قطعات یک تا ۴۵، ۵۰ تا ۶۶ و ۷۰ تا ۸۹، یک هزار و ۲۵۰ هکتار مساحت دارد که اکنون ۳۰۵ هکتار آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ۲۱ شهید خدمت و سلامت، پنج شهید گمنام به همراه ۷۶ نفر از علما در این آرامستان به خاک سپرده شده‌اند.

حاجیان ادامه داد: قطعه ایثارگران یا همان قطعه ۲۲ و قطعه نام آوران نیز از دیگر بخش‌هایی است که برای رزمندان، هنرمندان و چهره‌های شناخته شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ۱۶۴ هکتار فضای سبز در آرامستان باغ اصفهان وجود دارد که به عنوان کانون اصلی جنگلی در شرق اصفهان به شمار می‌رود و نقش بسزایی در کاهش انتشار ریزگردها و انتقال آن به شهر دارد.

مدیرعامل آرامستان‌های شهرداری اصفهان حداقل و حداکثر قیمت قبور را یک میلیون و هفتصد و ۲۳ میلیون تومان (در قطعات یک تا ۴۵) اعلام کرد و گفت: پیش فروش هر قبر قیمت هر یک آنها به علاوه پنجاه درصد بیشتر است، از سوی دیگر قبر رزرو و فروش مخفی حقیقت ندارد.