آب اصفهان کاملاً سالم و بهداشتی است

شرکت آب و فاضلاب اصفهان با انتشار اطلاعیه‌ای، وجود هرگونه عامل انتقال بیماری از طریق شبکه آب آشامیدنی این استان را تکذیب و اعلام کرد: آب آشامیدنی این منطقه کاملاً سالم و بهداشتی است. به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: به‌دنبال انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا از طریق مصرف […]

شرکت آب و فاضلاب اصفهان با انتشار اطلاعیه‌ای، وجود هرگونه عامل انتقال بیماری از طریق شبکه آب آشامیدنی این استان را تکذیب و اعلام کرد: آب آشامیدنی این منطقه کاملاً سالم و بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: به‌دنبال انتشار شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر شیوع وبا از طریق مصرف آب آشامیدنی شبکه و رد این شایعه توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شرکت آبفای استان نیز هرگونه انتقال بیماری از طریق شبکه آب اصفهان را تکذیب می‌کند، ضمن اینکه بصورت روزانه همه آزمون‌های میکروبی و شیمیایی برای اطمینان از سلامت آب توسط آزمایشگاه‌های شرکت آبفا انجام می‌شود.

در این اطلاعیه اضافه شده است: آب لوله‌کشی ۵۸ شهر و ۳۸۰ روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ از طریق تصفیه‌خانه آب «بابا شیخ علی» تأمین و پس از گذراندن همه فرایندهای تصفیه، اُزُن‌زنی و کُلرزنی می‌شود و میزان کُلر باقی مانده در شبکه نیز بر اساس استانداردهای مربوطه «۱۰۵۳» بوده و در محدوده ۰.۵ تا ۰.۸ میلی‌گرم بر لیتر است.

ادامه اطلاعیه مزبور حاکیست: با توجه به در مدار قرار گرفتن تعدادی از چاه‌های مُتفرقه با هدف جبران کمبود آب آشامیدنی و بهداشت در فصل گرم سال، آب استحصال شده همه این چاه‌ها به‌صورت دائم گَندزدایی و کُلرزنی و کنترل بهداشتی لازم نیز توسط مرکز بهداشت استان و شرکت آب و فاضلاب به‌صورت دائم انجام می‌شود.

در اطلاعیه شرکت آبفای اصفهان تاکید شده است: بر همین اساس همشهریان و روستاییان ساکن در یکصد شهر و ۹۴۸ روستای تحت پوشش خدمات این شرکت از سلامت آب آشامیدنی شبکه آبرسانی به‌طور کامل مطمئن بوده و یقین داشته باشند که امکان انتقال بیماری وبا از طریق آب تصفیه و گَندزدایی شده وجود ندارد.